Gå til innhold

NHD eller noen andre?


Gjest Tussi18

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Jeg har gått å rundt og tenkt og lurt på noe i det siste, og det er om jeg kanskje er manisk deppresiv.

Bare for å ta et eks.: igår så kom jeg på skolen, og var litt småsur og snakka ikke så mye. Plutselig litt senere på dagen ble snakka jeg i et sett, og sa mye tull og tøys. Og hoppa rundt som en annen sprettball.

Det er sikkert ikke uvanlig å være hyper, men det som jeg synes er rart er at jeg ikke liker meg når jeg er på denne måten. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så pratsom og vill. Hadde ikke skjedd noe som gjorde meg glad sånn sett, og jeg gledet meg heller ikke til noe.

Ofte er det sånn at i et øyeblikk er jeg stille, litt deprimert og kan fort bli irritert. Men så kan det plutselig snu. Klarer til en viss grad å kontrollere det, men ikke alltid.

Noe annet jeg ikke klarer å forstå (mulig det ikke går an heller) er at humøret mitt svinger sånn. Og lyssten til å leve og dø svinger også (noe som egentlig er både bra og ikke så bra). Og i det siste har jeg skada meg selv (etter over 2 måneder "skadefri"), men jeg aner ikke hvorfor. Ingenting har skjedd. Har ikke vært så veldig deprimert akkurat når jeg har gjort det. Men det er nesten som om jeg er blitt besatt av tankene om pulsårer og det å kutte meg. Har vel kanskje tenkt så mye på det, at jeg er blitt hekta (for å si det på den måten).

Eller, er dette mulig?

Men høres dette manisk ut (eller hva jeg skal kalle det), eller?

Jeg bare lurer så fælt på om jeg er iferd med å bli gal. Men hva kjenneteikner det å være manisk depressiv? Er d det samme som å ha deppresive perioder? Heter det noe annet egentlig?Er bipolar det samme som manisk depressiv??

Håper noen gidder å svare meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest zuuuuuli

jeg er akkurat sånn selv, men vi er nok IKKE manisk depressive, de skifter ikke så fort:) vi er nok heller emosjonelt ustabile.....:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drops1365380397

jeg er akkurat sånn selv, men vi er nok IKKE manisk depressive, de skifter ikke så fort:) vi er nok heller emosjonelt ustabile.....:\

Eller kanskje ultra-ultra rapid cycling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...