Gå til innhold

Kjærlighetens kjemi...


GentleTouch

Anbefalte innlegg

>Det er jammen noe å slite med >for dere jenter - dette med at >dere ønsker å bo sammen med >den trygge gode og elske den >spennende fremmede...

Er det sånn det er? Etter 2-3 går jentene lei, og begynner å lete etter en en ny "spennende

fremmed" ?

http://www.femme.no/sex/000818494.cfm

Finnes det ikke lenger kvinner som verdsetter ekte kjærlighet, fremfor kortvarige overfladiske forhold? Styres dagens kvinner utelukkende av hormoner og kroppens indre kjemi?

I såfall velger jeg heller å leve i sølibat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke dette fenomenet er noe annerledes hos menn. Jeg vil påstå at det er ytterst få som ikke bærer lengselen etter noen annen i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realist

Jeg tror vi styres av kjemi. Jeg tror at motsetninger tiltrekker hverandre, men at like barn leker best.

Skal vi finne en å dele resten av livet sammen med, må vedkommende være meget lik en selv, eller at personen godtar at vi mennesker er ulike.

Jeg kan jo kun snakke for meg selv her, men er jo fullt klar over at det er vannvittig mange i min situasjon, når du søpr om 3 år for oss kvinner er nok. Vi kvinner vil ha en trygg mann som kan ta vare på oss og barna. Verre er det ikke. Men klarer dere mannfolk det? Ansvar er jo ikke akkurat deres beste side.....

For meg virker det som om det er gutta som stikker fort av. Jeg hører jo om det hver eneste dag. Og jeg sitter midt oppi det selv.

Vi kvinner er selve kjærligheten, kilden til kjærligheten. Behandle oss med respekt og omsorg, så kan du få en av oss for livet, om du vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "gentle Touch"!

Du peker på noe viktig i brevet ditt. Er jenter stadig på jakt etter nye partnere? Klarer de ikke å falle til ro og utvikle dypere forhold i samliv med en langvarig partner?

Det er et poeng også om de forventningene som jentene har til mannen er for høye. Tror du det kreves mer av mannen enn av kvinnen i et moderne samliv?

Jeg tror våre parforhold blir lett sårbare og dermed mer utsatte for brudd, fordi de først og fremst er basert på lykke og glamour.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "gentle Touch"!

Du peker på noe viktig i brevet ditt. Er jenter stadig på jakt etter nye partnere? Klarer de ikke å falle til ro og utvikle dypere forhold i samliv med en langvarig partner?

Det er et poeng også om de forventningene som jentene har til mannen er for høye. Tror du det kreves mer av mannen enn av kvinnen i et moderne samliv?

Jeg tror våre parforhold blir lett sårbare og dermed mer utsatte for brudd, fordi de først og fremst er basert på lykke og glamour.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart vil mange jenter ha lange og vedvarende forhold. Vet ivertfall at jeg vil det.

At mange nå for tiden er så innmari på jakt etter forbigående spennende og "dyriske" forhold er noe som i hovedsak media bygger opp. Sex selger, og informasjon om sexlivet til folk er spennende... selv om det ikke nødvedigvis er sannheten som blir skrevet i alle såkallte undersøkelser.

Synd om du har hatt opplevelser som har skuffet deg. Det gjør jo sitt til at du er ekstra skeptisk.

Forresten så tror jeg det er mest fare for at du finner ei jente som er veldig overfladisk om ho er mye yngre enn deg. Jenter på 16 og noen år eldre enn det for eksempel. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel du er. Men akkurat det med alder visste du nok fra før av.

Folk er så forskjellige. Men ikke gi opp håpet på kjærligheten. Hva er vel deiligere enn den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...