Gå til innhold

Somatoform dissosiering?


Gjest Lipo

Anbefalte innlegg

For tre måneder siden kom jeg i en vanskelig situasjon, jeg ble utsatt for ydmykende behandling på legevakta, og det fremkalte psykiske minner om andre situasjoner hvor jeg har vært like hjelpeløs; såkalt retraumatisering. Resultatet av behandlingen på legevakta er at jeg ikke kan snakke. Stemmen svikter. Psykologen min kaller det somatoform dissosiering. Er det noen som kan fortelle meg mer om dette, sånn at jeg kan forstå bedre? Er det noen flere som meg som leser dette? Vær så snill og svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du ber folk være så snille å svare...når jeg ser at du desverre ikke har fått noen svar så vil jeg gjøre det. Kan nok ikke hjelpe deg noe større, men da vet du iallefall at det er noen her som leser innlegget ditt og føler med deg. det eneste jeg har klart å finne ut er at somatiseringslidelse, å somatisere, er å ha smerter man ikke finner grunner til. dette ligner vel litt på den diagnosen du har fått? For meg ser det ut som at du har fått en "feil" som stammer fra psyken og som ikke har noen kropslig grunn. Men det er også bare mine egne tanker. Hvorfor ber du ikke psykologen din forklare deg ?

Håper det ordner seg for deg raskt og at mine (desverre) lite hjelpende ord kan varme litt i hjerterota alikavel.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du ber folk være så snille å svare...når jeg ser at du desverre ikke har fått noen svar så vil jeg gjøre det. Kan nok ikke hjelpe deg noe større, men da vet du iallefall at det er noen her som leser innlegget ditt og føler med deg. det eneste jeg har klart å finne ut er at somatiseringslidelse, å somatisere, er å ha smerter man ikke finner grunner til. dette ligner vel litt på den diagnosen du har fått? For meg ser det ut som at du har fått en "feil" som stammer fra psyken og som ikke har noen kropslig grunn. Men det er også bare mine egne tanker. Hvorfor ber du ikke psykologen din forklare deg ?

Håper det ordner seg for deg raskt og at mine (desverre) lite hjelpende ord kan varme litt i hjerterota alikavel.

Lykke til.

tusen takk for at du i elle fall svarte. Det varmer faktisk. Det er ikke alttid lett å spørre travle psykologer om å forklare alt av diagnoser. Jeg venter på en "snakkemaskin" med skjerm og tastatur som kan gjøre hverdagen litt enklere. Da kan jeg kommunisere med folk på en ordentlig måte.

Nok en gang; takk for at du tok deg tid til å svare. Folk tror jeg er idiot fordi jeg ikke snakker.Med å skrive til meg viser du at det ikke er fordommer overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for at du i elle fall svarte. Det varmer faktisk. Det er ikke alttid lett å spørre travle psykologer om å forklare alt av diagnoser. Jeg venter på en "snakkemaskin" med skjerm og tastatur som kan gjøre hverdagen litt enklere. Da kan jeg kommunisere med folk på en ordentlig måte.

Nok en gang; takk for at du tok deg tid til å svare. Folk tror jeg er idiot fordi jeg ikke snakker.Med å skrive til meg viser du at det ikke er fordommer overalt.

Her inne er det mange som bryr seg. Jeg håper du får flere svar, som kan opplyse deg om tilstanden din. Inntil da får du ha lykke til, og hold deg her inne for her er det mye støtte og forståelse å få. Fin søndagskveld til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...