Gå til innhold

Efexor + alkohol = ?


Gjest nion

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått resept på Efexor. Det jeg lurer på er; hva skjer om jeg drikker alkohol når jeg tar de? Er det farlig? Må jeg tilpasse noe, evt la være å ta den dagen jeg skal noe. Hender jo at jeg er med på en fest eller noe. Greit å vite på forhånd liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drakk alkohol som vanlig da jeg gikk på Efexor. Det eneste jeg merket var at jeg kanskje tålte mindre enn vanlig. Så det må du justere.

'Som vanlig' for meg er øl/vin til mat i helgene. Ellers når jeg var 'ute på livet' mens jeg gikk på Efexor kunne jeg kanskje drikke et par øl eller et par glass vin til maten. (Jeg er så gammel at det gjerne er mat med i bildet når jeg går ut!). Så kunne det bli en likør til kaffen og så til slutt en Irish Coffea eller en drink. Dette gikk helt fint for meg iallefall. Men du må prøve deg fram for å se hvordan det virker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkohol som vanlig da jeg gikk på Efexor. Det eneste jeg merket var at jeg kanskje tålte mindre enn vanlig. Så det må du justere.

'Som vanlig' for meg er øl/vin til mat i helgene. Ellers når jeg var 'ute på livet' mens jeg gikk på Efexor kunne jeg kanskje drikke et par øl eller et par glass vin til maten. (Jeg er så gammel at det gjerne er mat med i bildet når jeg går ut!). Så kunne det bli en likør til kaffen og så til slutt en Irish Coffea eller en drink. Dette gikk helt fint for meg iallefall. Men du må prøve deg fram for å se hvordan det virker på deg.

Takk for kjapt svar. Siden du har gått på Efexor kan du kanskje også si noe om hvordan den virket på deg...

Jeg har egentlig nektet å ta noen medisnier før nå. Jeg har diagnose bipolar. Men jeg vet ikke i hvilken grad enda. Er under behandling. Merket du mye til bivirkninger og sånt?

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar. Siden du har gått på Efexor kan du kanskje også si noe om hvordan den virket på deg...

Jeg har egentlig nektet å ta noen medisnier før nå. Jeg har diagnose bipolar. Men jeg vet ikke i hvilken grad enda. Er under behandling. Merket du mye til bivirkninger og sånt?

Klem fra meg :)

Jeg hadde panikkanfall om natta og masse strømilinger i hodet en uke eller to. Deretter var virkningen på depresjonen god.

Bivirkninger var sterk svette (rant i strie strømmer av og til), nedsatt konsentrasjon og finmotorikk.

Pluss at det tok mye lengre tid å få orgasme. Sikkert derfor mange tror at du ikke kan få, de gir opp for tidlig. Men orgasmene var mye bedre. Det er faktisk det eneste jeg savner ved Efexor. Nå er de 'bare' som før.

Når du engang skal slutte må du trappe veeeeeldig sakte ned. Ellers kan du få noen ubehagelige opplevelser. Det kan være litt vanskelig å slutte med det. Jeg har hatt endel problemer etterpå som jeg tilsier ettervirkning av disse pillene. Ligner veldig på det som er beskrevet av andre brukere iallefall. Nå har det gått noen måneder etter seponering og jeg er snart mitt gamle jeg igjen. Men det har vært på nippet at jeg har begynt med dem igjen, i tilfelle det ikke var ettervirkninger, men nå er jeg glad jeg holdt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde panikkanfall om natta og masse strømilinger i hodet en uke eller to. Deretter var virkningen på depresjonen god.

Bivirkninger var sterk svette (rant i strie strømmer av og til), nedsatt konsentrasjon og finmotorikk.

Pluss at det tok mye lengre tid å få orgasme. Sikkert derfor mange tror at du ikke kan få, de gir opp for tidlig. Men orgasmene var mye bedre. Det er faktisk det eneste jeg savner ved Efexor. Nå er de 'bare' som før.

Når du engang skal slutte må du trappe veeeeeldig sakte ned. Ellers kan du få noen ubehagelige opplevelser. Det kan være litt vanskelig å slutte med det. Jeg har hatt endel problemer etterpå som jeg tilsier ettervirkning av disse pillene. Ligner veldig på det som er beskrevet av andre brukere iallefall. Nå har det gått noen måneder etter seponering og jeg er snart mitt gamle jeg igjen. Men det har vært på nippet at jeg har begynt med dem igjen, i tilfelle det ikke var ettervirkninger, men nå er jeg glad jeg holdt ut.

takker nok en gang for svar:)

Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt til å begynne på de.. spes med sånn som du sier til å begynne med.

Men jeg må gjøre noe.. ellers kalrer jeg ikke mer.

Har nettopp vært innlagt pga selvmordsforsøk...

Det jeg lurer på er hvordan man kan få medisiner mot depresjon når de har det som bivirkning??

Skjønner ikke helt..

Men men.. vi får se hva som skjer...

Uansett takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takker nok en gang for svar:)

Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt til å begynne på de.. spes med sånn som du sier til å begynne med.

Men jeg må gjøre noe.. ellers kalrer jeg ikke mer.

Har nettopp vært innlagt pga selvmordsforsøk...

Det jeg lurer på er hvordan man kan få medisiner mot depresjon når de har det som bivirkning??

Skjønner ikke helt..

Men men.. vi får se hva som skjer...

Uansett takk for svar:)

Birvirkningene som er nevnt er noe som KAN skje for enkelte, men ikke for alle - og ett menneske får ikke alle bivirkningene.

Men da kan du kanskje ane hva det er hvis du får noen av dem.

Når det gjelder medisin for følelsesmessige problemer må en bare prøve seg fram. Syntes du nevnte noe om bipolar, da skulle du vel heller ha stemningsstabiliserende, men det har vel forhåpentligvis legen din kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gikk på efexor

hei

jeg drakk like mye alkohol som ellers, uten å merke noe særlig til det, tålte kanskje mindre enn før. Men det er vel individuelt, og du får vel heller "prøve deg" litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...