buba Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Min kone ligger for tiden på sykehus. Hun lider av smerter som "stråler" igjennom kroppen. De registreses i nedre mageregion og kan flytte seg fra h. side og mot senter. Smertene kjennes i rygg og mage. I store perider av døgnet er smertene "svake" mens i perioder er de MEGET intense. Smertestillende av kraftige typer hjelper dårligt, det må inntaes store mengder og det tar tid, opp til en time eller mer dersom de virker. Disse smertene begynte for ca 8 uker siden. Hun opplevde det i starten som strålende smerter i h. fot og deretter i begge ben, samtidig opplevde hun "svevde" følelser, som om hun "svimte" av. Alle mulige blodprøver og avføringsprøver er tatt, samt ultralyd, sjekk for nyresten, røngen, ct, underliv. Hun har også gått til kiroprktor som etter noen behandinger har sagt at sjellettet ikke er noe problem lengre. Har i forsøk på å finne en løsning også benyttet Healer. Dette var en meget spesiell opplevelse. Han ga utrykk for at han ikke hadde lov å stille en diagnose, men de antydigene han kom med stemmer utroligt bra. Hans antydninger var at problemet lå i midtregionen på h.side nyrer el.l. Alle hans antydninger vedr. historikk har stemt. Dette tiltross for at smertene lokaliseres til nedre region. Når smertene kommer er de å sammenligne med en fødsel, eller verre. (hun har igjennomgått tre tøffe fødsler.)Legene avskriver muligheten for nyreste, gallesten. Er ikke så overbevist selv, da kvaliteten på undersøkelsene er noe varierende.Blodprøver og andre prøver har så langt avvist tarm innfeksjoner og revmatiske sykdommer. (Hennes bror har en meget spesiell, ikke arvelig rev. sykdom.) Dette er avvist som mulig årsak. Hun har i perider også hvert plaget med bløt avføring, dette har blitt regulert med medisiner. I tilegg har matlysten hvært meget dårlig, hun må som oftes tvinge føden inn. Har etter å drevet en del undersøkelser fått erfare at de testene som er gjort ikke alltid avdekker årsaken til plagene. Jeg hvet at dette er meget vanskeligt å stille en diagnose for denne lidelsen, men er fotvilet, og vil prøve alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78559-smertermage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Jeg beklager at jeg dessverre ikke har innspill til diagnoser som kan forklare hennes sterke smerter. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78559-smertermage/#findComment-406987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.