missliss Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Jeg har astma og bruker Bricanyl, Oxis, Pulmicort og Singulair. Jeg har etter hvert forstått at jeg er heldig som får Singulair, men er usikker på om den virker på meg. Jeg har brukt den i over ett år og tar 1 tablett hver kveld. Jeg er meget overvektig og trener sykling (spinning) 1 time 3 dager i uka. Jeg må ta Bricanyl foran hver trening, men hoster likevel opp mye slim. Burde jeg tatt Singulair tett før treningen for å få effekt av den? Kanskje jeg er av dem Singulair ikke virker på? Hvordan kan jeg finne det ut? Burde jeg tatt større doser siden jeg veier dobbelt så mye i forhold til min normalvekt, og burde jeg kanskje tatt medisinen om morgenen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7857-dosering-og-tidspunkt-for-singulair/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 27. oktober 2000 Del Skrevet 27. oktober 2000 Singulair har kun en styrke. Det er gjort studier med andre styrker uten at man har sett noen nevneverdig forskjell for pasienten. Så du skal altså ikke behøve å ta mer, ei heller om du er overvektig. Det finnes også tyggetabletter på 5 mg, men jeg regner med at det er 10 mg tablettene du bruker. Singulair er slik at virkningen kommer etter ett døgn, enten virker den eller så gjør den det ikke. Den eneste måten å prøve om du virkelig har nytte av den på, er ved å ta den bort en tid for å se om det har noen betydning. Men det bør du ta opp med legen din. Det er i og for seg det samme når på døgnet du tar den, bare du lar det være 24 timer mellom hver gang. Grunnen er at da får du en jevn mengde virkestoff i blodet hele døgnet. Informasjon via Internett kan ikke erstatte kontakt med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en bedre vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre dg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7857-dosering-og-tidspunkt-for-singulair/#findComment-37827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.