Gå til innhold

Dyrt å gå til psykolog!


Gjest pippip

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere gått til psykolog over lengre tid og betalte da 250 kr. per gang. I dag har jeg to små barn og har ikke hjerte - eller faktisk RÅD - til å "spandere" dette på meg selv. Vi har det trangt økonomisk. Hvordan kan man få hjelp når økonomien setter grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turbolator

Det koster under 1400 kr i året om du går til offentlig eller hva det heter...Det er ikke så veldig dyrt eller? Privat er dyrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Dette har vært tatt opp mange ganger før på dette forumet.

Svaret på spørsmålet er at hvis du går til en behandler på VOP (voksen psykiatrisk poliklinikk) koster hver time 200,-kr fram til du får deg frikort som ligger på en 1350,-kr. Når du har fått frikortet fra Trygdekontoret går du gratis til psykolog resten av året. Det finnes også behandlere i det private markede som går under denne ordningen.

De behandlere som ikke har denne ordningen koster timene fra 500,-kr og oppover.

Vente tiden på poliklinikk kan være alt fra et halvt år og oppover. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rufsetufse

Hvis du har så dårlig økonomi, så betaler sosialkontoet egenandelene til deg til du får frikort og da er det gratis resten av året. Så hvis du virkelig har behov for å gå til psykolog og det er krise økonomisk så trenger du ikke å betale ett øre. Det vet jeg av egen erfaring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...