Gå til innhold

Syptomopptatt


Gjest rodel

Anbefalte innlegg

Jeg har det med hele tiden å kjenne etter hvordan jeg har det. Er blitt ekstremt opptatt av å kjenne etter symptomer på angst, depresjoner o.s.v Særlig leter jeg etter symptomer på begynnende depresjoner.

Finnes det noen andre der ute som har det på samme viset. Hva gjør dere for å holde ut? Jeg blir veldig sliten av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måten og kan bare bekrefte at det er svært slitsomt.

Vet ikke helt hvordan jeg takler det, men livet går jo videre på et vis.

Har lest litt om kognitiv terapi hvor hensikten er å snu negative tanker om til positive. Forandre på selve måten å oppfatte verden på. Rette fokuset utover. Ikke lett men det skal visst funke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du om dagen? Har du lite å ta deg til? Eller finnerdu det du driver med _lite_ engasjerende?

Jeg merker på meg selv at når jeg har mye å gjøre som er litt viktig og litt spennende, så kan jeg litt mer glemme depresjonene. Klarer å sette fokuset på noe anna, sånn at vanskelighetene nærmest blir usynlige..

Det funker i alle fall _noen_ ganger. Det som er litt dumt, er at det ofte kommer en slags tomhet, _etter_ en travel periode, når man "endelig" har tid til å slappe av. Kanskje om og gjøre å finne på noe avslappende sammen med venner eller noe da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firebird

Jeg har det på samme måten og kan bare bekrefte at det er svært slitsomt.

Vet ikke helt hvordan jeg takler det, men livet går jo videre på et vis.

Har lest litt om kognitiv terapi hvor hensikten er å snu negative tanker om til positive. Forandre på selve måten å oppfatte verden på. Rette fokuset utover. Ikke lett men det skal visst funke.

mvh

Jeg tror nok at kognitiv terapi kan være bra. Går selv til slik behandling og det har hjulpet for meg, selv om jeg har en lei tendens til å kjenne etter litt for mye. Har merket at jo mindre jeg har av ok gjøremål, jo verre blir tendensen til å kjenne etter alle mulige uggne symptomer. Har jeg derimot masse positivt og utfordrene å sysselsette meg med, blir det bedre. Men blir jeg stressa, øker problemet igjen.

Ønsker deg lykke til uansett hva du måtte finne av hjelpemidler for å la være å kjenne etter så mye.

Lykke til! forsiktig klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...