Gå til innhold

Blir man ført opp i noen registre? NHD


Gjest mia-veronica

Anbefalte innlegg

Gjest mia-veronica

Har tenkt mye på om man blir ført opp i noen av politiets registre i forbindelse med transport til sykehus ved tvangsinnleggelse?

Sist jeg ble tvangsinnlagt, hørte jeg noen av politimennene snakke om hvor "vanskelig" jeg hadde vært under en transport for 6 (!!) år siden!! Syns det er helt utrolig at de kunne huske alt det så detaljert, så lenge etterpå??

Undrer derfor om de lager noen rapporter el. lign. etter en sånn rapport? Kan en slik hendelse bli "brukt mot en" senere? Sett at noe skjedde her i byen, og de tror jeg kan ha gjort det, fordi jeg av og til er "gal"! (Herregud, hva gjør man da??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må helt sikkert skrive en slags rapport/vaktjournal, det ville jo være skummelt hvis politiet kan plukke en opp og transportere en til en institusjon med tvang uten at de måtte rapportere hva som ble gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må helt sikkert skrive en slags rapport/vaktjournal, det ville jo være skummelt hvis politiet kan plukke en opp og transportere en til en institusjon med tvang uten at de måtte rapportere hva som ble gjort?

Hei!

Jeg vet ikke helt, men det er mulig at de kan bruke dette mot deg, JA.

Når du for eksempel skal ta lappen senere, så må politiet ut med en vandelsattest (noe som beskriver om du har hatt noe med politiet å gjøre tidligere). Jeg veit at i noen tilfeller kan de nekte en psykiatrisk pasient å ta lappen fordi en kan være til fare for en selv og andre.

Jeg vet ikke helt hvilken diagnose du fikk på sykehuset, men dersom du spør om innblikk i journalen din, så er det mulig å finne ut av dette.

HUSK: Det er lov å være sliten av og til. Men, dersom det er slik at du er til fare for deg selv og andre så har det mye å si nemlig til den som skal slippe deg ut i trafikken. Det er ikke fordi at politiet elsker å ødlegge for andre, men de er juridisk pliktige til å melde ifra om sånt til Biltilsynet.

Men, de kan ikke, mener jeg, beskylde eller mistenke deg ford noe, bare fordi du er en psykotisk pasient. Det synes jeg er urimlig i alle fall.

Snakk med noen om det. Jeg er ikke helt sikker. Spør politiet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, du blir helt sikkert ikke ført opp i noen registre pga dette.

Muligens tar en vare på transportlogger, men det har ingen betydning.

Husk også at i dette tilfellet har du ikke gjort noe som helst galt. Du var kun syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet ikke helt, men det er mulig at de kan bruke dette mot deg, JA.

Når du for eksempel skal ta lappen senere, så må politiet ut med en vandelsattest (noe som beskriver om du har hatt noe med politiet å gjøre tidligere). Jeg veit at i noen tilfeller kan de nekte en psykiatrisk pasient å ta lappen fordi en kan være til fare for en selv og andre.

Jeg vet ikke helt hvilken diagnose du fikk på sykehuset, men dersom du spør om innblikk i journalen din, så er det mulig å finne ut av dette.

HUSK: Det er lov å være sliten av og til. Men, dersom det er slik at du er til fare for deg selv og andre så har det mye å si nemlig til den som skal slippe deg ut i trafikken. Det er ikke fordi at politiet elsker å ødlegge for andre, men de er juridisk pliktige til å melde ifra om sånt til Biltilsynet.

Men, de kan ikke, mener jeg, beskylde eller mistenke deg ford noe, bare fordi du er en psykotisk pasient. Det synes jeg er urimlig i alle fall.

Snakk med noen om det. Jeg er ikke helt sikker. Spør politiet om det.

Det eneste som kommer på vandelsattesten er brudd på norsk lov som man faktisk er dømt for.

Syketransport er neppe en kriminell handling.

En legeerklæring blir en annen sak.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...