Gjest Vondt i ryggen. Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Til Doktoren. Jeg er en dame på 31 år. Har i mange år hatt smerter i ryggen. I våres tok det seg kraftig opp etter at jeg hadde jobbet abnormt mye overtid på jobben. Jeg er stiv om morningen, kommer meg nesten ikke ut av bilen, eller opp av den dype sofaen. Nå har jeg vondt 24 timer i døgnet. Har vondt under bena, og har stadig hovne lyssky øyne. Kan kun sove på siden, og våkner hver eneste natt av smerter. Jeg ble sykemeldt i juni, og byttet fastlege nå 01.10 for min gamle fastlege ikke EN gang kjente på ryggen min, han sendte meg til rtg, og da de ikke fant noe kalte han det lumbago. Og bare fortsatte å skrive ut sykmeldinger. Nå går jeg på 50% sykmelding. Jeg bestemte meg å å skifte fastlege. Det hun gjorde var å sende meg på RTG av Thoracacolumna samt ta blodprøver. De påviste at jeg har vevstypen HLAB27. På rtg fant de ut flg "Vanlig kalkholdighet og benstruktur. Antydet venstrekonveks scoliose på thoracolumbale overgangen. Normale skivehøyder. R:LETTE HOLDNINGSFORANDRINGER. Legen sa at jeg KAN ha Bekhterevs, men har sendt meg videre til Reumatologisk poliklinikk, og der er det litt ventetid. Av medisiner har jeg fått Orudis 200 mg. Det lindrer noe, men desverre ikke mye. Kan dette være noe annet? For meg er dette rene dødsdommen. Sjøl så trodde jeg nemlig at jeg kunne ha fibromyalgi, men det fnyste den nye legen av, og sa at det var det de kalte det når de ikke fant ut hva det var. Hva blir fremtiden for meg nå? Jeg klarer jo ikke å jobbe fullt, og jeg er livredd for å bli ufør. Kan du fortelle meg hvor stor sjanse det er for at jeg virkelig har bekhterev? jeg har grått i flere dager nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78780-har-jeg-bekhterev/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Det er dessverre ikke mulig for meg å gi deg en god vurdering av dette pr. brev, men minner om at de aller fleste som har vevstypen HLA-B27 ikke har bekhterevs sykdom. Nå kjenner jeg deg ikke, men ut i fra det du skriver vil jeg ikke sikkert utlukke fibromyalgi som forklaring på plagene dine, men som sagt det er nødvendig å undersøke deg for å komme nærmere en avklaring. Det er fint at legen din tar "tak i" situasjonen, og jeg håper du får et snarlig svar på hva som feiler deg. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Onlines forum om allmennmedisin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78780-har-jeg-bekhterev/#findComment-411659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rwt Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hallo. Jeg er 40 år hadde også smerter i musklaturen i en perjode på 3, år siste månedene med gikt smerter i musklaturen om natten. Derfor engasjerer dette meg spesielt med tanke på hvor liten hjelp legene ga meg. Deler av denne perjoden var jeg sykemeldt. Dette er forsøket vert. 1. Start meg å drikke kun renset vann (helst imsdal) Hvis du tapper vann fra ofentlig vann , så må det renses med kullfilter. Ikke drik så my som en kopp kafi av urenset vann. 2. Kjøp boka blotype dietten. Spis kun mat som er medisinsk. For å bli fortere frisk. På meg så var smertene borte etter en uke. 3. Jeg tror det er et reaksjon på noe du ikke tåler ,det kan være så mangt. Forsjelig Mat er giftig, kobber, bly og klor er det i ofentlig vann. Amalgan i tenna kan også gjøre disse reaksjonene. Til slutt blit vi mat resistent.(elergisk reaksjon på maten vi spiser) Ps. Hvis jeg er uforsiktig så merker jeg det etter få timer smerter. Men du må bli helt smertefri før du kan kjenne dette. Min bror har bekhterev. Hvis du tar medisin mot betenelse i kroppen og det ikke virker så har du ikke det. Du må utelukke forskjelige sykdomer det er vanskelig og tar tid. Jeg brukte 3 år før jeg fikk kontroll på det. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78780-har-jeg-bekhterev/#findComment-411825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.