Gå til innhold

Tankefeltsterapi


Gjest Ebbis

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å prøve tankefeltsterapi for å bli kvitt depresjonen som jeg har hatt i 7 år og for å bearbeide seksuelle overgrep fra barndommen. Går ennå til psykolog, men har ikke nevnt det for henne. Frykter at hun kommer til å synes det er dumt at jeg går et annet sted for å få hjelp der, opplevde det med en annen psykolog jeg gikk hos. Da fikk jeg ikke snakke med noen andre. Dobbeltterapi kalte hun det.

Har snakket med en homeopat og hun hadde et 5-timers kurs for 3500 kr. Det er jo ganske dyrt, men jeg vil bli frisk!

Noen her som har prøvd det? Det er vel bare homeopater som driver med det? Kanskje jeg skulle spurt psykologen om hun kan det?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er egentlig tankefeilterapi??? Hvordan foregår d liksom?

Ikke tankeFEILterapi, men tankeFELTsterapi! :)

Egentlig beskrev du det ganske bra med ditt nye begrep!

Det går ut på å banke eller trykke mot bestemte steder på kroppen. De samme punktene de bruker i akupunktur og kinesiologi. Man lærer seg å bruke disse punktene så man selv kan gjøre det, spesielt når man er i en vanskelig situasjon eller har det vondt.

Det er i hvert fall sånn jeg har skjønt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på at mye alternativ medisin kan være bra - men IKKE tankefeltsterapi! Det høres ut som en blanding av ønsketenkning og svindel, for meg. Synes du skal holde deg til de gode, gamle metodene, som er utarbeidet gjennom tusenvis av år: Kinesiologi og akupunktur.

Homeopati er utmerket, men jeg skjønte ikke helt dette med kurs? En vanlig homeopat tar mellom 300 og 500 kr for en førstegangskonsultasjon, deretter er det billigere (og kortere tid). Sørg for at homeopaten du går hos er medlem av NHL: MNHL. Da er du sikker på at du får en kvalifisert og godt utdannet homeopat, og ikke en som har gått på helgekurs...eller verre: Er selvlært! Tittelen er nemlig ikke beskyttet, men alle medlemmer av NHL har en fem års utdannelse innen homeopati, medisin og tilsvarende fag. Men husk at homeopati kan ta lang tid før det har god effekt - gjerne mange måneder! Så vil du prøve det, gjelder det å være tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

Har forsøkt TFT mot angt uten hell. Dyrt var det også. Det hele går ut på å banke seg på forskjellige steder ut i fra hva som plager deg i øyeblikket. Vel, at det ikke hjalp meg, betyr ikke at det ikke kan hjelpe deg. Tro kan flytte fjell har jeg hørt. Jeg synes ikke du skal være redd for å nevne dette for psykologen din. Jeg nevnte det for min og vedkommende var ikke skeptisk på noen som helst måte. Når man sliter, burde jo intet være uprøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...