Adriana Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Så at det sto for en stund siden at det skulle være en temakveld på DIXI i Oslo nå på onsdag. Synes det så veldig interessant ut og vurderer å manne meg opp til å gå dit. Men DIXI er vel for de som har blitt voldtatt så vidt jeg har skjønt? Jeg har ikke blitt voldtatt, men jeg ble seksuelt misbrukt da jeg var liten. Går i terapi og sliter mye med dette. Kan ikke dette være noe for alle som har blitt seksuelt misbrukt på en eller annen måte? De som har blitt voldtatt eller blitt utsatt for incest har sine støttegrupper, men vi som har blitt seksuelt misbrukt av andre faller liksom litt mellom to stoler føler jeg... Eller er det bare jeg som har oversett noe? Vil gå på den temakvelden kun for å høre på altså, ikke for å fortsette å gå til DIXI. Skulle bare ønske at det var noe sånt for oss andre også! Klem til de som vil ha... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei Jeg tenkte bare på en liten ting når jeg leste innlegget ditt. Du sier du ble misbrukt da du var liten, men at det ikke var incest. Du vet definisjonen på incest? "Incest er fysisk eller psykisk seksuell utnyttelse av barn og unges seksuelle integritet begått av en eller flere han/hun står i et tillits- / avhengighetsforhold til." Dette vil si at det ikke trenger å være en i familien som er krenker for at det skal kunne kalles incest. Det kan være en nabo, en lærer, en venn av familien, kort sagt, en som du visste om og kanskje kjente litt. Jeg vet for lite om deg til å vite om du kommer i denne kategorien, men jeg tror du passer inn i smi sin målgruppe. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/#findComment-410294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forbrenner Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei Jeg tenkte bare på en liten ting når jeg leste innlegget ditt. Du sier du ble misbrukt da du var liten, men at det ikke var incest. Du vet definisjonen på incest? "Incest er fysisk eller psykisk seksuell utnyttelse av barn og unges seksuelle integritet begått av en eller flere han/hun står i et tillits- / avhengighetsforhold til." Dette vil si at det ikke trenger å være en i familien som er krenker for at det skal kunne kalles incest. Det kan være en nabo, en lærer, en venn av familien, kort sagt, en som du visste om og kanskje kjente litt. Jeg vet for lite om deg til å vite om du kommer i denne kategorien, men jeg tror du passer inn i smi sin målgruppe. vennlig hilsen Trengte lese det svaret,som sagt,takk! klem fra (Ano) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/#findComment-410303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apostrof Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei Jeg tenkte bare på en liten ting når jeg leste innlegget ditt. Du sier du ble misbrukt da du var liten, men at det ikke var incest. Du vet definisjonen på incest? "Incest er fysisk eller psykisk seksuell utnyttelse av barn og unges seksuelle integritet begått av en eller flere han/hun står i et tillits- / avhengighetsforhold til." Dette vil si at det ikke trenger å være en i familien som er krenker for at det skal kunne kalles incest. Det kan være en nabo, en lærer, en venn av familien, kort sagt, en som du visste om og kanskje kjente litt. Jeg vet for lite om deg til å vite om du kommer i denne kategorien, men jeg tror du passer inn i smi sin målgruppe. vennlig hilsen Hei vanilje. Det er vel en kjent misforståelse at incest blir forbundet med at overgriper er far, mor eller andre slektninger. Det var bra at du kom med den riktige definisjonen. Takk til deg for et fint innlegg. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/#findComment-410558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei Jeg tenkte bare på en liten ting når jeg leste innlegget ditt. Du sier du ble misbrukt da du var liten, men at det ikke var incest. Du vet definisjonen på incest? "Incest er fysisk eller psykisk seksuell utnyttelse av barn og unges seksuelle integritet begått av en eller flere han/hun står i et tillits- / avhengighetsforhold til." Dette vil si at det ikke trenger å være en i familien som er krenker for at det skal kunne kalles incest. Det kan være en nabo, en lærer, en venn av familien, kort sagt, en som du visste om og kanskje kjente litt. Jeg vet for lite om deg til å vite om du kommer i denne kategorien, men jeg tror du passer inn i smi sin målgruppe. vennlig hilsen Ja, jeg er klar over den definisjonen. Jeg ble misbrukt av en fetter som jeg ellers ikke hadde så mye kontakt med, noen ganger i året bare. Jeg vil ikke si at det var incest, men seksuelle overgrep. Kunne sikkert gått til SMI, men føler at det blir litt annerledes enn å ha blitt misbrukt av faren sin eller noe sånt gjennom mange år. Jeg ble misbrukt kun noen få ganger tror jeg. Takk for svar alle sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/#findComment-411869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ja, jeg er klar over den definisjonen. Jeg ble misbrukt av en fetter som jeg ellers ikke hadde så mye kontakt med, noen ganger i året bare. Jeg vil ikke si at det var incest, men seksuelle overgrep. Kunne sikkert gått til SMI, men føler at det blir litt annerledes enn å ha blitt misbrukt av faren sin eller noe sånt gjennom mange år. Jeg ble misbrukt kun noen få ganger tror jeg. Takk for svar alle sammen! Jeg vil så absolutt si at dette dreier seg om incest. Jeg vet om flere som bruker smi etter overgrep fra fetter, så ikke tenk på det. Jeg kan ikke få rost smi nok, jeg synes du skal ta deg en tur dit. Når man er liten, så har man tillit til de som foreldrene kjenner og en fetter kommer absolutt i den kategorien, selv om du ikke møtte ham så ofte. Vær så snill, ta kontakt med smi, det kan være veien frem for deg. Lykke til! vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/#findComment-411984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 litt sein med å svare her, men eg ble ikkje voldtatt, men seksuellt misbrukt da eg var liten. I mitt tilfelle var det bare engangstilfelle. Likevel - har vert borti både DIXI og SMI, og for min del føler eg at eg hører mest hjemme blandt dixi... dixi er nok for deg òg hvis du ønsker selv å gå der. De er der for å hjelpe, ikkje for å putte folk inn i kategorier. E enig med deg litt at slike overgrep ikkje er helt lett å plassere mellom de to organisasjonene, men kanskje det er vi som skal være litt mer åpne..for eg vet at de som jobber på disse stedene er langt i fra firkantet på definisjoner o.l.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/78987-dixi-temakveld/#findComment-414381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.