Gå til innhold

Merke etter overgrep

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har visst i mange år at jeg har blitt seksuelt misbrukt, men har liksom alltid sett på det som noe som har vært minner, noe som ingen kan se fordi det er inni meg.

Så begynte jeg å undre meg over et merke jeg har på overarmen min. Et merke som jeg ikke husker hvor jeg fikk fra, jeg bare oppdaget det etterhvert. Det er et merke på ca. 2x3 cm som går ca. 1/2 cm innover. Det er litt misfarget, lyselilla kanskje? Har aldri sett noe lignende.

Jeg husker noe om at han holdt meg fast rundt overarmene en gang. Etter at jeg koblet merket til han så husker jeg smerten jeg følte i armen den gangen. Det føltes som om noe knuste fordi han klemte så hardt.

Jeg tenker hele tiden at det ikke er mulig at et merke kan stamme fra 15 år tilbake, men kan ikke skjønne at det kan være noe annet. Jeg var ca. 6 år på den tiden og nå er jeg 21. Jeg vil ikke ha et fysisk merke fra noe som er så vondt for meg... Jeg begynte å skade meg selv på den armen, men nå har jeg sluttet, i 2 uker...

Jeg hater det!!! :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78988-merke-etter-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok desverre mulig at merket stammer fra den tiden, vi er jo så myke når vi er små...men det er bare noe jeg tror, jeg vet ikke. Ikke la ham ha makt over deg i dag ved at du skader deg, du har nok å stri med psykisk. Gratulere med de to ukene Adriana, fortsett slik! Lykke til, og varme tanker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78988-merke-etter-overgrep/#findComment-410193
Del på andre sider

Da jeg leste innlegget ditt begynte jeg nesten å gråte. Jeg er selvskader selv, har latt det gå ut over armer og bein. Jeg har store arr som alle er sydd opptil femten sting, og alt er pga overgrep i barndommen. Alt regner jeg som merker og minner fra overgrepene fordi det er arr etter reaksjoner som kroppen har fått pga overgrep. En av legene som sydde meg har behandlet meg så ydmykende at det har fått konsekvenser for livet mitt. Arret som han har sydd fremstår som en personlig signatur fra han. Det er vondt. Nå er det tre måneder siden jeg skjærte meg sist, men det er tungt.

Hvis du vil kan vi snakke sammen her på nettet. Jeg er like gammel som deg og jeg er jente.

Stå på lille venn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78988-merke-etter-overgrep/#findComment-410263
Del på andre sider

Da jeg leste innlegget ditt begynte jeg nesten å gråte. Jeg er selvskader selv, har latt det gå ut over armer og bein. Jeg har store arr som alle er sydd opptil femten sting, og alt er pga overgrep i barndommen. Alt regner jeg som merker og minner fra overgrepene fordi det er arr etter reaksjoner som kroppen har fått pga overgrep. En av legene som sydde meg har behandlet meg så ydmykende at det har fått konsekvenser for livet mitt. Arret som han har sydd fremstår som en personlig signatur fra han. Det er vondt. Nå er det tre måneder siden jeg skjærte meg sist, men det er tungt.

Hvis du vil kan vi snakke sammen her på nettet. Jeg er like gammel som deg og jeg er jente.

Stå på lille venn.

Takk for svar begge to!

Jeg kunne godt tenke meg å snakke med deg, Lipo :)

Hvis du skriver e-postadressen din her kan jeg sende deg en mail. Kan ikke skrive min her skjønner du...

Hadde vært interessant å snakke med en som har gått gjennom det samme som meg. Da tror jeg man forstår enda litt mer av hverandres tanker og følelser.

Kjempeflott at du har klart deg så lenge uten å skade deg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78988-merke-etter-overgrep/#findComment-411884
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

Jeg kunne godt tenke meg å snakke med deg, Lipo :)

Hvis du skriver e-postadressen din her kan jeg sende deg en mail. Kan ikke skrive min her skjønner du...

Hadde vært interessant å snakke med en som har gått gjennom det samme som meg. Da tror jeg man forstår enda litt mer av hverandres tanker og følelser.

Kjempeflott at du har klart deg så lenge uten å skade deg! :)

Hei lille venn.

Håpet på svar fra deg og her kommer e-postadressa mi. Håper vi kan skrive litt sammen.

[email protected]

håper på svar fra deg!

klem fra Lipo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/78988-merke-etter-overgrep/#findComment-411936
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...