Gå til innhold

Er det alltid så ille...


Gjest Lovesick

Anbefalte innlegg

Gjest Lovesick

Er akkurat kommet meg etter et tøft samlivsbrudd - vi har barn sammen, og han fant en annen.

Skulle nå bruke tiden på å finne meg selv - men så går jeg hen og pangforelsker meg!!!

Er helt på knærne etter en fyr, men er usikker på hvor sterke følelser han har for meg. At interessen er der, vet jeg, den har vært der lenge før jeg ble fri.

Hadde glemt alle kvaler og piner som følger med en nyforelskelse - fra kiling i magen og svimlende lykke, til dypeste svarte fortvilelse (verre enn samlivsbruddet).

Er det alltid så ille...det må i hvert fall være dette som kalles forelskelse.

Men, tør jeg leve den ut, hvis han vil, eller bør jeg slikke sårene fra samlivsbruddet et par år først? (Da er jo ikke HAN der mer, men kanskje en annen...) Har hørt at forhold som inngås rett etter brudd vanligvis går rett til hel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre og angre på noe man ha gjort, enn å angre på noe man IKKE har gjort!

Når det er sagt, gå inn for det, men ikke planlegg bryllup:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et samlivsbrudd er man ofte utsulta på kjærlighet og er sugen på å få bekrefta at man fortsatt er med i gamet.

Du er også sårbar og et lett bytte for kjærleiken.

Tenk deg om, han stikker sikkert ikke av mens du gjør det.

Selv om du sikkert ikke tror meg akkurat nå, påstår jeg at du trenger en pause i ditt sikkert kaotiske kjærlighetsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjertesukk

Det kommer an på.

Hvis du kan leve ut forelskelsen din og tåle

en fiasko, hvis du kan overleve det psykisk, og hvis barnet ditt heller ikke blir skadet av det, vel

så lev den ut.

Men hvis du føler deg så liten at HAN er alt, og hvis barnet ditt blir dratt med inn...

så husk at barnefedre er begynt å benytte seg av sine metoder til å få overta den daglige omsorgen.

En vennlig hilsen fra Hjertesukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, hopp idet sier nå jeg. Hadde jeg vært så forelska som du tydeligvis er hadde jeg ikkke nølt et sekund.

Det eneste du må tenke på er barna, de må ikke bli skadelidende. Jeg er også alene og har bestemt at det skal gå lang tid før jeg presenterer dem for en ny mann. Det er mulig du er kommet over bruddet, men det kan ta lenger tid for ungene. Dyrk kjærligheten når pappa har samvær. da tar det også litt lenger tid, og du blir ikke kastet inn i et forhold(i betydningen være sammen 24 timer i døgnet).

Lykke til med kjærligheten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei -Lovesick!

Det høres ut som du har rukket å komme deg sånn noenlunde etter et tøfft samlivsbrudd.

Når du nå har blitt nyforelsket (gratulerer!), synes jeg ikke du skal plage deg med at du må slikke sårene fra bruddet, og dermed avstå fra gode lyster som du nå er i. Det fortjener du sikkert.

Jeg antar at det du har vært gjennom nylig har gitt deg erfaringer som vil styre hva du nå er mest på jakt etter i et eventuelt nytt forhold. Selv om du er forelsket kan du jo bruke hodet samtidig.

Lykke til og vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...