Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke røyka siden onsdag kveld .. og røyksuget er så enormt ennå. Denne helga har det vært helt jævlig. Lørdagen bare gråt jeg - nesten hele dagen. I går var jeg en blanding mellom deppa og irritert. Hadde mest lyst til å bare hive ut gubben. Bare det å ha han i nærheten irriterte meg grenseløst.

I dag er jeg tilbake til å være deppa igjen.

Gud, jeg holder snart ikke ut mer ... Hadde jeg enda visst at dette gikk over i løpet av en ukes tid elns, så skulle jeg alltids holdt ut, men hvordan holde ut om dette skal vare leeenge da? *gir snart opp*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79099-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er to dager siden du skreiv dette nå, så det akutte suget er vel over nå.

Vil bare si at jeg har nå klart meg i over 2 mnd uten røyk (har vel blitt tilsammen 4 røyk etter at jeg slutta, alle de har vært mens jeg har vært dritings, så det er ikke så ille alt i alt.)

Det er bare helt fantastisk deilig!!!! Kan gå leeeenge uten å tenke på røyk i det hele tatt. Sitte inne en hel kveld uten å måtte ut å fryse og uten å sitte å vifte vekk røyken for å kunne se tv.

Slipper å gå ut i snø, regn og bitende vind på jobb, kan sitte inne hele dagen og får jommen meg 10 minutter ekstra lunsjpause som jeg kan bruke på å snakke! Istedet for å hutre og fryse ute.

Jeg har kjøpt meg noen nye klær, har på bare 2 mnd spart omtrent 2000 kr!!

Jeg slipper å våkne midt på natta av at jeg ikke får puste, og hoster meg grønn i fjeset og nesten så jeg spyr.

Jeg slipper å tenke på hvordan jeg lukter hele tiden, jeg veit jo at jeg sannsynligvis ikke lukter så ille når jeg har rene klær og dusjer hver dag.

Det eneste negative jeg nå kan se med at jeg har slutta å røyke, det er at jeg kan kjenne hvor vondt det lukter av andre når de kommer inn etter å ha tatt seg en røyk. Jeg syns ikke det er noe ille å sitte med folk som røyker, men den lukta som sitter i når de har vært ute og røyka og så kommer inn i et varmt hus igjen, den er forferdelig! Blir nesten flau over at jeg gikk rundt og lukta sånn før...

Jeg slipper å tenke på hvor dårlig eksempel jeg er for elevene jeg har, for barna jeg sitter barnevakt for, for lillebroren min...

Dessuten gikk jeg ned 3 kg første uka uten røyk. Jeg drakk et enormt glass med vann hvis jeg fikk lyst på røyk, og nå får jeg nesten et lite kick av å styrte masse vann.

Etter en uke uten røyk smaker det ikke veldig godt lenger. Etter to mnd uten røyk smaker det forferdelig.

Nei... dette har vel nesten blitt kjedelig nå. Jeg kunne sikkert skrevet mye mye mer om fordelene ved å slutte å røyke... Men når røykesuget er der som verst og river og sliter i kroppen, da er det ikke alltid lett å tenke på de positive sidene. Men hvis du kommer til det punktet at du bare _må_ røyke litt, røyk fra en annen! IKKE kjøp røyk selv! Da sitter du der med en hel pakke, og det er enda mer umulig å slutte etter du har røyka opp den. Får du 4 trekk fra en annens røyk får du vondt i halsen, du får dårlig samvittighet, og hvis du går hjem til vannglasset klarer du deg med de 4 trekka, du trenger ikke en hel røyk.

Uansett, hvis du har giddet å lese hele dette innlegget, vil jeg bare si lykke til videre!! Du er en sterk person, og du klarer det hvis du vil. Si det til deg selv. Du er ikke et svakt menneske som blir styrt av røyken, du styrer selv hva kroppen skal innta av goder og onder. Og røyk er noe vi bør velge vekk hvis vi kan!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79099-vanskelig/#findComment-414748
Del på andre sider

Hei, EM

Jeg sprakk etter 5 dager :-/ Men nå er jeg i gang igjen fra i dag, så håper jeg at det går bedre denne gangen. Er du røykfri nå?

Hei Anki,

5 dager på første forsøk er veldig bra. Gratulerer.

Jeg er ikke så kry over min egen frm- og tilbakegang...jeg slutter og sprekker og slutter, syns det er vanskelig.

Samme med min bedre halvdel. Syns det er ganske pinlig å ikke få det til, kanskje jeg prøver snart igjen og skriver her under psevdonym? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79099-vanskelig/#findComment-423381
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...