Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er selvstendig næringsdrivende og ikke omfattet av kollektiv pensjonsforsikring. Har derfor søkt om å få en slik. Under legesjekken måler legen mitt blodtrykk til 164/105. Dette er visstnok litt for høyt.

Mener du at dette er såpass høyt at det bør få konsekvenser for en forsikring ?

Dersom blodtrykket er for høyt også ved neste måling om to uker, er det da noe jeg kan gjøre for å få dette ned ?

Jeg er 35 år, trener som noenlunde jevnlig. Veier 65 kilo og spiser sunn mat, men noe uregelmessig på grunn av jobben. Mye reising.

Vil gjerne unngå å bli lenket til medisiner. Hvilke erfaringer finnes med elmedistrål ?

Jeg går også til psykolog, fordi jeg av og til føler meg nedstemt. Klinisk socrte jeg høyt på en depresjonstest.

Kan dette ha innvirkning på blodtrykket ?

M.a.o : Angsten for å få en dårlig dekning på forsikringen gjør meg urolig.

Og jeg går til psykolog først og fremst for å forebygge en større psykisk smell.Urettferdig om dette skulle "straffes" ved et unntak i forsikringen synes jeg.

Hva bør jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79112-h%C3%B8yt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...