Gå til innhold

Antidepressiva


Sanne75

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 27 år som har gått på Zoloft nå sammenhengende i 1 år og 7 mnd. Har hatt meget gode resultater, og har faktisk fått livet tilbake. Mine problemer gikk på rødming, og jeg ble isolert og usosial p.g.av for å forhindre situasjoner hvor jeg fikk angst og jeg rødma. (stort sett alle situasjoner hvor jeg hadde med andre mennesker å gjøre) Uansett, rødminga ble borte med zoloft, og jeg er nå i arbeid(på et kjøpesenter!!!) og i skole. MEN....jeg har vært "plaga" med div. bivirkninger som kvalme,svimmelhet og verrst for mitt ekteskap ,liten og ingen seksuell lyst. P.g.av dette ville jeg gjøre et forsøk på å bytte medisin, og av fastlegen min ble jeg da anbefalt å bytte til REMERON. Har gått på 1 1/2 tabl.Zoloft pr. dag ,og fikk beskjed om å gå over til samme dose Remeron fra første dag. Og jeg gjorde som så igår, tok 1 1/2 tabl. Remeron på morgenen, og fikk etter et par timer voldsomme reaksjoner. Følte meg rusa eller full, prata rart, svimmel,kvalm, holdt på å besvime flere ganger, trøtt. Det hele var veldig ubehagelig og jeg tilbrakte dagen igår mer eller mindre i sengen. Idag føles det som jeg har vært ei uke på "fylla"...Har ikke tatt hverken Zoloft eller Remeron idag, og jeg er veldig rådvill på hva jeg skal gjøre...Hjelp meg....ble jo veldig skremt igår og vil ikke oppleve det en gang til. Vil jeg få samme reaksjon om jeg går tilbake på zoloft idag eller i morra og heller lever med bivirkningene av zoloften? Eller kan jeg ta en halv remeron uten at det skjer igjen som skjedde igår? Og har du noen erfaring med Remeron og rødming? Jeg er så redd at jeg skal bli syk igjen, for nå går det så bra med meg....Svar meg fort!!

-Sanne75-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Tror desverre ikke jeg kan hjelpe deg særlig da jeg ikke har erfaring med de tablettene. Det jeg kan gjøre er å fortelle om det jeg opplevde. Jeg begynte på Efexor og ble som du beskrev helt utslått, nærmest dopa, og sengeliggende. Jeg tok et par dagers opphold og prøvde igjen, og da ble det ikke slik. Nå var andre bivirkninger så store at jeg ikke fortsatte. Så det kan hende at du ikke opplever dette igjen selv om det var slik første gangen. Jeg håper du får andre mere utfyllende svar og at det vil ordne seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på Remeron tok jeg de om kvelden fordi man blir trøtt av de. Men jeg sluttet ganske fort med de da sexlysten uteble og jeg spiste døgnet rundt. Gikk opp ca. 5 kg på 1 mnd. og jeg tok mindre dose enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette tror jeg ikke var noen smart overgang.

Ikke er Remerom vist effektiv for sosial fobi, og overgangen var heller ikke anbefalelsesverdig.

Kanskje du skal ta en tabl Zoloft for å se om du kan beholde effekten samtidig som den seksuelle bivirkningen reduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...