Gå til innhold

Sorgløst - gledesløst

Anbefalte innlegg

Ofte når jeg klager over hvor hardt det er, og hvor tunge dagene er, da lurer jeg på om det virkelig er det motsatte jeg ønsker meg.

Ville jeg vart foruten de store oppturene, for å slippe de store nedturene? Ønsker jeg meg et liv blottet for både store høyder og dype daler? Et liv uten med flat handlingskurve?

Kan man kjenne glede uten å ha følt sorg? Hvordan setter man pris på lyset, om man aldri har opplevd mørket? Ville jeg ha valgt bort sorgenn, om jeg da også valgte bort glede?

Og alle de fantastiske menneskene jeg har blitt kjent med... Ville jeg valgt bort dem? kjærligheten jeg ar funnet... Ville jeg ha vært foruten? Innsikten, erfaringene, alle tankene, alt jeg er blitt bevisst... Kan jeg virkelig ønske det ugjort?

Ja, det er vondt og vanskelig, men jeg ville jeg hatt det annerledes? Egentlig? Egentlig ikke? Hva er det jeg klager for da...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79220-sorgl%C3%B8st-gledesl%C3%B8st/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Leenie,

Livets underfundigheter....

Det er lov å klage over bølgedalene, uten å ønske seg et liv i nøytral.

Bølgene er livet, og bølgedalen kan ikke eksistere uten bølgetoppen. Vi kan heller ikke forstå den ene uten den andre.

Men det finnes mellomting: når bølgene blir for store kan skipet synke. Uten vind (bølger) står skipet stille og driver.

Med erfaring blir du en god kaptein for egen skute, og kan lose skipet ditt rundt på havet, selv blant store bølger.

Sånn er livet, og sånn er virkeligheten. Sove (i et vindstille hav) kan vi gjøre etter vi har vært her...

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...