Gå til innhold

vorter i neglebanet

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jaaa, dessverre... Men jeg har omsider klart å kvitte meg med dem etter måneder med nitidig arbeid. Det som til slutt funket for meg var å bruke Verucid og vanlig plaster. Vet ikke om plasteret var med på få det bort, men jeg brukte det i hvert fall som en slags press på veruciden.

Uansett etter over en måned med Verucid-behandling (HVER dag) mente jeg at vortene var borte, så jeg avsluttet behandlingen. Men etter noen dager kom det jammen meg tilbake. Jeg orket ikke ta opp behandlingen igjen, så jeg lot det bare være. Det spesielle var at vortene ikke kom tilbake på samme måte som før, de ble lavere og mindre harde. Jeg slipte litt forsiktig på de hver dag i denne perioden.

Håpet var egentlig borte, men plutselig, nesten uten at jeg merket det, løste vortene seg opp og forsvant. Om det skyldes behandlingen, eller noe annet vet jeg ikke. Men jeg har fortsatt den samme typen vorter på tærne (disse har jeg ikke prøvd å behandle ennå), så jeg går ut fra at behandlingen må ha vært utslagsgivende.

Jeg HATER slike vorter. Du får erklære krig mot dem, og ikke gi deg før du er fornøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79285-vorter-i-neglebanet/#findComment-432801
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jaaa, dessverre... Men jeg har omsider klart å kvitte meg med dem etter måneder med nitidig arbeid. Det som til slutt funket for meg var å bruke Verucid og vanlig plaster. Vet ikke om plasteret var med på få det bort, men jeg brukte det i hvert fall som en slags press på veruciden.

Uansett etter over en måned med Verucid-behandling (HVER dag) mente jeg at vortene var borte, så jeg avsluttet behandlingen. Men etter noen dager kom det jammen meg tilbake. Jeg orket ikke ta opp behandlingen igjen, så jeg lot det bare være. Det spesielle var at vortene ikke kom tilbake på samme måte som før, de ble lavere og mindre harde. Jeg slipte litt forsiktig på de hver dag i denne perioden.

Håpet var egentlig borte, men plutselig, nesten uten at jeg merket det, løste vortene seg opp og forsvant. Om det skyldes behandlingen, eller noe annet vet jeg ikke. Men jeg har fortsatt den samme typen vorter på tærne (disse har jeg ikke prøvd å behandle ennå), så jeg går ut fra at behandlingen må ha vært utslagsgivende.

Jeg HATER slike vorter. Du får erklære krig mot dem, og ikke gi deg før du er fornøyd.

Det er et virus, og visstnok etter artikler i medisinske tidsskrifter, er det kroppen selv som til slutt bekjemper dem. Måtene å provosere kroppen til handling er ulike og kan ta tid. Tapen du nevner har vist seg effektiv når den sitter på uavbrutt i uker og måneder, f eks s k "elefantttape" som har et supersterkt lim på. Brukes på bil og får f eks hos Torshov rekvisita. Også Podophyllium 20%, et flytende stoff som strykes helt nøyaktig på og vaskes av etter 2 timer. Spør på apoteket. Ikke få Podophyllium andre steder, den dreper visst hudceller helt lokalt der du smører på. Det er ikke middelet selv men tydeligvis provokasjonen, siden ubehandlede vorter ved siden av også sier farvel samtidig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79285-vorter-i-neglebanet/#findComment-432826
Del på andre sider

Kim C: Det var på ein måte godt å høyre om andre som har slitt med problemet, men vorte kvitt det! (Men sjølvsagt ikkje bra at du har hatt det...)

Har du vore hjå hudlege? Det har eg, har hatt mange skjære- og frysebehandlingar (VONDT!!) i over eit halvt år no, i tillegg til at eg har brukt Lapis, eit etsande middel, tett plaster osb...

Du skal vete at eg har hatt ei rimeleg krigersk innstilling til desse vortene, har vore villig til å gjere kva som helst for å bli kvitt dei! No skal eg freiste Verucid i tillegg. Det ser ut som om dei byrjar roe seg no, så eg får tru det er lys i tunnelen! Eg er veldig klar for ein kvardag med normalt pene og smertefrie fingrar!

Ha det fint!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79285-vorter-i-neglebanet/#findComment-432828
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...