Gå til innhold

snart brukt opp sykepengene


Gjest mindy

Anbefalte innlegg

Gjest mindy

jeg er sykemeldt for bekkenløsning,har 50% stilling som kokk og tror at jeg om noen mnd skal klare med det.problemet er at en gammel skade har forverret seg kraftig i det siste, benhinnebetennelse.jeg venter nå på operasjon for dette,men har fått vite at det nok vil komme tilbake dersom jeg ikke bytter jobb.

så hva gjør jeg når jeg ikke kan sitte mer enn en 1/2 time uten å bli kraftig forverret i bekkenet,og ikke kan stå for bena sin del. jeg er bare 24 år,hva gjør jeg nå? jeg har bare lov å være sykemeldt ut oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sundance Kid

Om du fortsatt er syk, under aktiv behandling eller fortsatt på venteliste til sykehus, får du rehabiliteringspenger (medisinsk rehabilitering). Disse er noe mindre enn sykepengene.

Du må søke om rehabiliteringspenger. Det skal fylles ut et eget skjema, samt at trygdekontoret vil be legen din om uttalelse/erklæring. Det er ofte flere måneder med behandlingstid (3 mnd i mitt tilfelle), så det lønner seg å være tidlig ute med papirarbeidet.

Skulle du bli frisk før tiden er det ingen problem å takke nei til rehabiliteringspenger.

Rehabiliteringspenger får man oftest kun i 52 uker, men det finnes unntak som gjør at trygdekontoret kan utvide tiden for deg. Ofte vil de be om legeerklæringer underveis mens du er inne i 52-ukers perioden med rehabiliteringspenger, slik at de skal være sikker på at du er under aktiv behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Om du fortsatt er syk, under aktiv behandling eller fortsatt på venteliste til sykehus, får du rehabiliteringspenger (medisinsk rehabilitering). Disse er noe mindre enn sykepengene.

Du må søke om rehabiliteringspenger. Det skal fylles ut et eget skjema, samt at trygdekontoret vil be legen din om uttalelse/erklæring. Det er ofte flere måneder med behandlingstid (3 mnd i mitt tilfelle), så det lønner seg å være tidlig ute med papirarbeidet.

Skulle du bli frisk før tiden er det ingen problem å takke nei til rehabiliteringspenger.

Rehabiliteringspenger får man oftest kun i 52 uker, men det finnes unntak som gjør at trygdekontoret kan utvide tiden for deg. Ofte vil de be om legeerklæringer underveis mens du er inne i 52-ukers perioden med rehabiliteringspenger, slik at de skal være sikker på at du er under aktiv behandling.

Hvis du er gravid må du dessuten passe på at du ikke går på rehab.penger så lenge at du taper retten til fødselspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

I første omgang får du rehabiliteringspenger frem til operasjonen. Deretter får du vel rehab.penger i en rekonvalesentperiode.

Deretter kommer ytelsen an på hvordan helsa ser ut. Rehab.penger kan du få så lenge du er under beh. og det er utsikt til bedring. Er det sjanse for at du kan få et annet arbeid kan det være aktuelt med attføring (som er mye mer enn skolegang). Det blir en vurderingssak om du er så syk at det ikke er sjans til at du kommer tilbake til noe som helst slags arbeid, i så fall er uførepensjon aktuelt.

Jeg antar at du er så pass ung at man vil forsøke å finne muligheter for deg før man går for uførepensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...