Gå til innhold

Vektoppgang - går dere ned igjen?


Gjest Tjukkebollefeita

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukkebollefeita

Jeg gikk opp 25 kg da jeg begynte på Cipramil. Har snakket med mange og forstått at dette ikke er unormalt.

Jeg begynte på Efexor og gikk ikke ytterligere opp da, men heller ikke ned.

Nå har jeg sluttet på Efexor for noen måneder siden og nå har jeg lagt på meg ytterligere fem kg. Jeg har ikke spist mer og i tillegg har jeg trimmet. På treningsstudioet snakket jeg med en annen jente som har sluttet med Efexor. Hun har også gått opp noen kg i vekt. Hun sa at en bekjent av henne hadde advart henne, for vedkommende hadde gått opp i vekt etter Efexorslutt. Akkurat som om Efexor på en eller annen m,åte forstyrrer stoffskiftet da regner jeg med.

Nå ble jeg betenkt, for jeg er lei av å være 25 kg overvektig.

Derfor, av dere som la på dere av AD, er det NOEN i det hele tatt som har greid å gå ned i vekt igjen - og holdlt seg der?

Trenger litt oppmuntring - magen er i veien - og jeg går nå opp selv om jeg spiser sunt og normalt.

Takknemlig for tilbakemeldinger.

(Hørte om en fyr som gikk opp 20 kg av Tolvon, han gikk ned igjen da heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjukkebollefeita

Har du fått undersøkt stoffskiftet ditt? Lavt stoffskifte kan ofte forveksles med depresjon, og gir også vektoppgang.

Ja, legen har tatt gjentatte blodprøver og urinprøver og fastende blodsukker og alt som tenkes kan. Det har ikke vært noe å finne på prøvene.

Nå har jeg nylig vært hos en alternativ behandler. En som driver med irisanalyse og øreakupunktur mm.

HAN sa at forbrenninga var dårlig. Så kanskje jeg blir bedre etter noen ganger der.

Men hvis det stemmer at forbrenninga ikke er bra, hvorfor kommer ikke det fram på blodprøver?

ER forresten forbrenning og stoffskifte det samme. Blir helt forvirra jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mia-veronica

Ja, legen har tatt gjentatte blodprøver og urinprøver og fastende blodsukker og alt som tenkes kan. Det har ikke vært noe å finne på prøvene.

Nå har jeg nylig vært hos en alternativ behandler. En som driver med irisanalyse og øreakupunktur mm.

HAN sa at forbrenninga var dårlig. Så kanskje jeg blir bedre etter noen ganger der.

Men hvis det stemmer at forbrenninga ikke er bra, hvorfor kommer ikke det fram på blodprøver?

ER forresten forbrenning og stoffskifte det samme. Blir helt forvirra jeg!

Noen sier man kan ha lavt stoffskifte "under utvikling", og da vises det visst ikke alltid på prøvene. Men om det stemmer eller ikke, det vet jeg ikke helt........

Jeg har selv lavt stoffskifte, som jeg fikk av litiumbruk. Jeg prøver å spise ofte og lite og så trener jeg (litt) hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

becky1365380394

synes det var svært interessant å lese at du la på deg av cipramil...

Tror nemlig jeg også gjorde det. Jeg har gått mye opp og ned i mitt liv, men holdt meg på samme vekt i to år.

Så begynte jeg på cipramil og smalt opp syv kg på tre mnd...

Behandler sa at det var veeeeldig sjelden at det skyltes medisnen da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukkebollefeita

synes det var svært interessant å lese at du la på deg av cipramil...

Tror nemlig jeg også gjorde det. Jeg har gått mye opp og ned i mitt liv, men holdt meg på samme vekt i to år.

Så begynte jeg på cipramil og smalt opp syv kg på tre mnd...

Behandler sa at det var veeeeldig sjelden at det skyltes medisnen da!!!

Behandlere sier bestandig det - av en eller annen merkelig grunn. De nekter konsekvent for at en legger på seg av pilla. Men NOE er det som skjer i kroppen når en putter i seg disse pillene, for jeg kjenner/har hørt om mange som har gått opp 10-20-30 kg, og det er folk som ikke har hatt vektproblemer tidlgere.

Det var en venninne som fortalte meg det første gangen. Hun hadde hørt en gjeng sykepleiere diskutere dette på jobben. Flere av dem gikk/hadde gått på Cipramil eller kjente noen som hadde brukt/brukte pillen og hadde fått store vektproblemer.

Det trøstet meg litt. Var liksom ikke bare min skyld liksom. Men irriterende at legene ikke kan ta det på alvor. For meg har nemlig overvekten blitt en ny kilde til depresjon. Hater kroppen min slik den er nå. Ikke så mye for utssende, men fordi den ikke fungerer. Fettet er i veien enten jeg skal trimme, ha sex eller gjøre husarbeid. I dusjkabinettet får jeg snart ikke plass og klær er det vanskelig å få tak i i min nåværende størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.veit det er kjedelig å gå opp så mye pga medesiner.Særlig hvis legen sier at det ikke har noe med de å gjøre.Jeg gikk på Zoloft og gikk opp ca 25-30kg på under et år.Legen sa han ikke hadde hørt no om at det var en bivirkning og trodde ikke Zolften hadde noe med det å gjøre.Noe som gjorde meg enda mer deppa.Men jeg bytta etterhvert til Efexor og jeg gikk ned 13kg på et halv år uten å forandre livsstil.Går fortsatt på Efexor men veknedgangen har stoppet.Er jo fortsatt overvektig,men har ikke ork til trening.Men det er helt klart at det er veldig forskjell på hvilke medesiner man går på.

Lykke til med vektnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, legen har tatt gjentatte blodprøver og urinprøver og fastende blodsukker og alt som tenkes kan. Det har ikke vært noe å finne på prøvene.

Nå har jeg nylig vært hos en alternativ behandler. En som driver med irisanalyse og øreakupunktur mm.

HAN sa at forbrenninga var dårlig. Så kanskje jeg blir bedre etter noen ganger der.

Men hvis det stemmer at forbrenninga ikke er bra, hvorfor kommer ikke det fram på blodprøver?

ER forresten forbrenning og stoffskifte det samme. Blir helt forvirra jeg!

Man kan ha lavt stoffskifte selv om det ikke vises på prøvene. En endokrinolog (spesialist i hormonsykdommer), fortalte meg en gang at man godt kan ha prøver innenfor normalen og likevel være syk. Her må en ta i betraktning alle andre symptomer en måtte ha på et stoffskifte i ulage. Du finner mye informasjon på http://www.stoffskifte.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp en del etter jeg begynte med Cipramil+Zyprexa. Det er sistnevnte jeg gikk mest opp av, tror jeg - da denne gir økt apetitt. Eller, det var det legen sa, men jeg spsite ikke noe mer enn vanlig. Det skyldes sikkert også at jeg var veldig deprerimert og hadde et lavt aktivitetsnivå. Jeg bruker ofrtsatt medisinene, men spiser mindre og beveger litt mer på meg og har gått ned ganske mange kilo igjen. Det er fortsatt litt ekstra, men jeg skal klare det.

Uansett, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

synes det var svært interessant å lese at du la på deg av cipramil...

Tror nemlig jeg også gjorde det. Jeg har gått mye opp og ned i mitt liv, men holdt meg på samme vekt i to år.

Så begynte jeg på cipramil og smalt opp syv kg på tre mnd...

Behandler sa at det var veeeeldig sjelden at det skyltes medisnen da!!!

det er det de alltid sier,.. fikk høre det senest i går.. veeeeldig sjelden bivirkning.. åja???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...