Gå til innhold

Seroxat og vektøkning NHD og andre


Gjest Rufsetufse

Anbefalte innlegg

Gjest Rufsetufse

Jeg bruker Seroxat, og har fått flere råd her inne om å bytte til en av de andre "lykkepillene". Men nå har jeg lest i flere innlegg om vektøkning, og det har jeg ikke opplevd med Seroxat, og jeg vil heller gå på Seroxat og slite med søvnproblemer enn å legge på meg????

Så hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mia-veronica

Jeg tror det er veldig individuelt hvordan man reagerer på de ulike typene av ad. Jeg la på meg av Efexor, mens det ikke har skjedd med ssri.

Tar man sjansen på å prøve et nytt medikament, ja så KAN det jo være man legger på seg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Nå er eg ikke apotek tekknikker eller noe, så ta det med en klype salt, oki?

Eg finner det svært vanskelig å tro at man kan legge på seg av medisiner dersom man holder seg i normal fysisk form.

Grunnen til at noen legger på seg (vanligvis, av feks, p-piller) er at en av bi bivirknigene er økt appetitt, dette slår ikke ut på alle og er inviduelt, hos de fleste roer det seg etter hvært.

altså så lenge du spiser i samme mengde som før og holder samme fysiske aktivitet, eller øker om du spiser mer. (altså: forbrenner like mange kalorier som du intar) så vi vekten holde seg stabilt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Nå er eg ikke apotek tekknikker eller noe, så ta det med en klype salt, oki?

Eg finner det svært vanskelig å tro at man kan legge på seg av medisiner dersom man holder seg i normal fysisk form.

Grunnen til at noen legger på seg (vanligvis, av feks, p-piller) er at en av bi bivirknigene er økt appetitt, dette slår ikke ut på alle og er inviduelt, hos de fleste roer det seg etter hvært.

altså så lenge du spiser i samme mengde som før og holder samme fysiske aktivitet, eller øker om du spiser mer. (altså: forbrenner like mange kalorier som du intar) så vi vekten holde seg stabilt;-)

Hvis økt appetitt er en bivirkning, så gjør jo denne bivirkningen at du har vansker med å ikke spise mer ikke sant? Dermed legger du på deg. Og DET er da på grunn av pilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rufsetufse

Nå er eg ikke apotek tekknikker eller noe, så ta det med en klype salt, oki?

Eg finner det svært vanskelig å tro at man kan legge på seg av medisiner dersom man holder seg i normal fysisk form.

Grunnen til at noen legger på seg (vanligvis, av feks, p-piller) er at en av bi bivirknigene er økt appetitt, dette slår ikke ut på alle og er inviduelt, hos de fleste roer det seg etter hvært.

altså så lenge du spiser i samme mengde som før og holder samme fysiske aktivitet, eller øker om du spiser mer. (altså: forbrenner like mange kalorier som du intar) så vi vekten holde seg stabilt;-)

Når man bruker kortison, f.eks Prednisolon så går man opp i vekt enten man vil eller ikke. Men det var jo ikke den medisinen dette gjelder så :-) Men måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rufsetufse

jeg har gått ned 5 kg av fontex

:))

Hvordan tar du fontex, om kvelden eller om morgenen? Eller er det det samme? Har du hatt noen "veldig" negative bivirkninger med den medisinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar du fontex, om kvelden eller om morgenen? Eller er det det samme? Har du hatt noen "veldig" negative bivirkninger med den medisinen?

jeg tar den om morgenen og har ikke hatt en eneste dårlig erfaring eller bivirkning, men har det mye bedre psykisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dessverre har det utviklet seg psykoselignende tilstander om bivirkninger. Folk generaliserer ut fra enkelttilfeller. Det at en bivirkning _kan_ forekomme, blir tolket som om den alltid vil være tilstede.

Jeg har hatt hundrevis av pasienter på Seroxat. Kun en av disse hadde vektøkning > 5 kg.

Faktisk er redusert matlyst en lang hyppigere bivirkning (> 1%)

Fortsett med Seroxat uten å la deg påvirke av andre. Badevekten taler for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...