Gå til innhold

Angstanfall


HJO1365380404

Anbefalte innlegg

HJO1365380404

Min kjæreste har til stadighet angstanfall som kommer som lyn fra klar himmel. De kommer som oftest når hun har det bra, og det er rolig rundt henne. Gjerne i forbindelse med litt alkohol. Det begynner med smerter i brystregionen og noe hyperventilering. Når hun går til sengs kan hun slutte å puste i lange perioder. (Over ett minutt) Jeg må da riste i henne eller fike til henne, og da "våkner" hun med å gispe etter pusten og be meg slutte. Hun husker ikke noe av dette senere. Dette kan forgå noen timer og er veldig slitsomt. Hun er helt utkjørt dagen etter. Dette må vel være farlig? Oksygenmangel? Hva når hun sover alene? Hun har også vært innlagt et par ganger for dette, og har fått diagnosen "alle typer epilepsi"??? Hun har ikke fått medisineringer for dette. Finnes det hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

visst hun har eplepsi så kan det jo være et epleptisk annfall og ikke angst?

slikt finnes det medisiner mot, men kan være vanskelig å finne den rette, er det angst så er saken anderledes, medisiner kan brukes ja, men hun burde også oppsøke psykriater eller psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

happy1365380345

visst hun har eplepsi så kan det jo være et epleptisk annfall og ikke angst?

slikt finnes det medisiner mot, men kan være vanskelig å finne den rette, er det angst så er saken anderledes, medisiner kan brukes ja, men hun burde også oppsøke psykriater eller psykolog.

Jeg har levet med angst i 20 år og kan ikke forstå at det er angstanfall du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i hvertfall ikke ut som angst... Hukommelsestap i forbindelse med angstanfall? Nei.

Tror damen trenger nærmere utredning hos nevrolog og i hvertfall få seg noen antiepileptika hvis hun har diagnosen epilepsi!!

Jeg går selv på epilepsimedisiner og det er ikke så ille (Orfiril), men jeg må understreke at jeg får de for noe annet enn epilepsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...