Gjest Syrinx Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hei der! Nylig var jeg innlagt på sykehus. Plassen hadde jeg ventet på i ett helt år. Grunnen var stadig tilbakevendende smerter i nakke, rygg, ben (spes. hø. s) og i tillegg leddsmerter, dovnende/stikkende hender, og til slutt et ribben som stikker opp mellom kravebenet og halsen. Dette utøver selvfølgelig press, slik at jeg har vondt for og løfte armen rett frem og opp. Det gnisser i kravebeinet når jeg forsøker. Altså, ble lagt inn den 9 oktober, på nevrologisk avdeling. Alt som skjedde var at de tok en ny MR (tok en i juni også pga. det samme) for å sammenlikne syrinxen i ryggmargen. For å sjekke om det var noen endringer. Selv var jeg ikke klar over at denne tilstanden også fantes på juni-bildene, og enda ble ingenting hverken gjort eller sagt. I tillegg til ny MR, ble refleksene mine testet 3 ganger i løpet av de 8 dagene jeg var innlagt. En blodprøve. Det som plager meg mest er vel det at jeg er utdannet innenfor data, og trives utmerket foran pc'n. Men det går dårlig å sitte for lenge. I høyden 10 til 15 minutter. Og da har jeg skiftet stilling ca annethvert minutt pga smerter i ryggen. Syrinxen strekker seg fra nakken og ned til på midten av ryggen ca. Sier de i alle fall. Hvorfor får jeg disse infernalske smertene i armer og bein? Sykehuset skrev meg ut, med mere medisiner (Nevrontin) og de kan hjelpe litt, noen ganger. Men noen diagnose? Se, det har jeg ikke fått. Om leddsmertene sier legen på sykehuset at jeg kanskje har en mild form for leddgikt som ikke dukker opp i blodprøvene. Etter åtte dager skulle man vel kunne forvente en diagnose? Og hva betyr dette med medisinene? Er det et plaster på såret fordi de ikke turte operere hverken ribbeinet eller ryggen? I så fall er det ille stelt med sykehuslegene. Kirurgen som foretok kirurgisk tilsyn sa følgende: Innenfor dagens fagkrets av leger, er det ikke vanlig å operere slike skuldre lenger, fordi det ikke vil utgjøre noen forskjell for pas