Ruben75 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hei jeg er en gutt på 27 år som har hatt atopisk eksem siden jeg var 18 år. Eksemet er fra halse/nakk og hele ansiktet. I begynnelsen var det ganske ille, ekstremt tørr og irritert hud som klødde mye. Siden jeg har eksemet i ansikt har jeg vært svært forsiktig med bruk av kortison og bare brukt hydrokortison, noe som forøvrig virker svært bra. Etter å ha prøvd homøpati ble jeg en del bedre og i dag er plagene mine at jeg har veldig ømfintlig hud og veldig tørr hud, derfor bruker jeg mye fuktighetskrem. Slik klarer jeg å holde eksemet i sjakk(stort sett). Noen ganger blusser det derimot opp og da bruker jeg hydrokortison en- dag eller to. Spørsmålet jeg har er det nye legemiddelet elidel som er ment for mildt eksem og som egner seg godt i ansikt.Jeg er svært interessert i dette legemiddelet og lurer på hvordan jeg får tak i det. Etter det jeg har lest vil dette middelet gjøre slik at jeg kan bruke det trygt i ansikt(i perioder) og holde eksemet i sjakk slik at huden i ansiktet ser normal ut. Hvordan skal jeg få tak i dette middelet og får jeg eventuelt det på blå resept? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79421-ang%C3%A5ende-elidel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.