Gå til innhold

Mishandling haster veldig


damen1365379989

Anbefalte innlegg

damen1365379989

Hei.

I dag klokken 0800 er det meningen at min mor skla ned på politikammeret i byen for å anmelde sin mann.De har vært gift i ca 7 år, og har ikke hatt det like bra hele tiden. men nå den siste tiden har hun blitt slått og nesten drept flere ganger i uken. I går var det noe som skjedde, hun brakk armen på et sted, hvor det kan etter at hevelsen er gått ned risikere å bli operert.

saken er det at jeg tror at hun ikke kommer til å klare å fullføre prossessen, hun har en bi polar lidelse, og er avhengig av trygghet. Og tenk, hun opplever hans mishandlende kjærlighet som trygghet.

Jeg vet ikke hva jeg skla gjøre, politiet måtte ut der i går,og pågripe han, og de sa til meg over tlf da jeg snakket med dem , at de har anmeldt saken, jeg og søsteren min kan anmelde saken, men jeg er redd for hva som skjer med mamma.

For neste gang kan det jo hende at hun må¨hentes av begravelsesbyrå, for tro meg det er han kompantibel til.

Hjelp meg med råd.

Hvis dere kan og vil da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få din mor vekk fra den mannen med en gang. Kan hun flytte inn hos deg eller søsteren din? _KREV_ å få voldsalarm om besøksforbud for den voldelige mannen hennes. Om hun ikke kan komme til dere, hør med krisesenteret!

Hovedpoeng: Få henne vekk, ikke la han snakke til henne/overtale henne til å komme hjem,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damen.

Det som er viktig er at din mor blir slått helseløs av sin mann. Ingenting annet. Han bør dere anmelde, gå sammen med din mor eller din søster og få han anmeldt.

I de fleste mishandlingsforhold tror gjerne offeret at mannen skal endre seg. Og de tilgir og prøver igjen. Dette må dere prøve å unngå, hun bør helst ikke snakke med han. Han vil klare og overtale henne til at han er tryggheten for henne. At han slår av kjærlighet til henne og at det er hennes skyld at han slår henne. Og det bør dere/hun unngå. Hun må ikke ha kontakt med han. Dere kan selvsagt oppleve at hun går tilbake, men prøv å få henne til å skjønne at han ikke er bra for henne.

Kort fortalt, anmeld, få henne bort, og skaff voldsalarm. Snakk med krisesenter også, de kan hjelpe henne litt.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...