Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter på 4 har mollusker som er veletablerte. De har vært der i ett år. Nå har vi kommet oss til hudlege, hun vil fryse dem vekk. Dette ble forsøkt i går, men jeg var ikke sterk nok til å holde henne stille, og hun sparket legen i hodet...

DA fikk vi en resept på en salve (Emla) som vi skal smøre på før neste forsøk, da vi må stille med en person til for å holde fast barnet.

Datteren min er skremt og vil helst ikke snakke om å dra tilbake i det hele tatt. Hun gråter ut at det gjør vondt og ser skrekkslagen ut ved tanken.

I en artikkel om mollusker står det at det er vanlig å "skrape vekk med en skarp skje" - og at det kan være smertefullt. Er slik skraping å anbefale fremfor å frysebehandle?

Er denne Emla-kremen så virkningsfull at jeg kan si til datteren min at det ikke gjør vondt? Finnes det andre - mindre smertefulle - måter å få vekk molluskene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79451-mollusker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min hadde også mange mollusker da hun var 2 år.

De gikk bort av seg selv etter ca 1,5 år.

Emla kremen bedøver huden og er meget effektiv.

Gutten min som blir stukket 2 hver dag har brukt den i mange år , og sier selv at han ikke kjenner stikket da i alle fall!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79451-mollusker/#findComment-413944
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...