Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg er deprimert?!


angelbebbi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har skjønt at depresjon og angst slår ut på forskjellige måter.

Men for min del har jeg hatt litt problemer med å forstå det. Hos meg virker det enkelt og greit sånn at er jeg deprimert så er jeg nedfor..trist rett og slett deprimert. Samme når det gjelder angst..har jeg angst er jeg redd..ordene sier seg liksom selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg fant en link som kanskje kan hjelpe deg.

http://www.nettpsykiateren.no/article.php?sid=4

Søk på nettet, så finner du masse artikler og faktisk også en test (utrolig men sant). Men testen er på linje med de andre (hvilken superhelt er du) testene på nett. Det beste er å kontakte lege. Hvis du ikke vil bruke den legen du har så kan du bytte fastlege.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sierikke

aner ikke, trodde selv jeg var deprimert i perioder, men så fikk jeg vite at jeg bare hadde en hysterisk og ustabil personlighetsforstyrresle ellerno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette er de vanligste symptomene:

Tristhet, initiativløshet, manglende lyst glede og engasjement for det som vanligvis interesserer, søvnvansker, endret matlyst, angst og indre uro, konsentrasjonsvansker, pessimisme, skyldfølelse, dårlig selvfølelse og selvmordstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...