Gå til innhold

Antidepressiva og frykt for vektøkning -NHD?


thermos

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg lurer på hvilke antidepressiva som IKKE gir bivirkning med vektøkning og økt matlyst og sånn. Sliter veldig med depresjoner, men frykten for å legge på meg hindrer meg mye på medisineringen...

Kan du oppgi noen navn på medisintyper som ikke gir vektøkning? Vil ikke legge på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la ikke på meg av fontex. Men, den brukes vel som regel ved bulimi bl a, for den reduserer matlyst og hindrer dermed overspising. Uansett, jeg vet det ikke er noe godt å legge på seg av medisinene, men det er jo litt bedre med et par kilo for mye enn å være deperimert...? Vel, det er min mening hvertfall... Men hvis overvekten blir et problem, mao hvis man legger på seg mye tror jeg bare man har fått enda et problem. Hvertfall blir det nok sånn for oss som er redde for å gå opp i vekt.

Sorry, klarer ikke skrive ordentlig, så sliten. Poenget var egentlig bare det med Fontexen...

Håper det ordner seg for deg!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

jeg la ikke på meg av cipramil, heller tvert imot fordi jeg fikk mye mer energi og ble mer aktiv. Gikk faktisk ned 3- 4 kg. Men dette er individuellt fra person til person. Og det er vel ikke tablettene i seg selv man legger på seg av, men at man får mer matlyst. det går jo an å prøve seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser om de forskjellige antidepressiva på www.felleskatalogen.no og slike ting, så står det at de fleste antidepressiva gir IKKE vektøkning. SSRI gir ikke vektøkning, eneste jeg husker som faktisk KAN gi det, er Remeron. Selv tar Fontex og gikk ned 5 kg etter jeg tok den, har holdt meg der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser om de forskjellige antidepressiva på www.felleskatalogen.no og slike ting, så står det at de fleste antidepressiva gir IKKE vektøkning. SSRI gir ikke vektøkning, eneste jeg husker som faktisk KAN gi det, er Remeron. Selv tar Fontex og gikk ned 5 kg etter jeg tok den, har holdt meg der også.

har prøvd Fontex... Men de smaker jo helt grusomt!! Synes ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd Fontex... Men de smaker jo helt grusomt!! Synes ikke du?

Nei, det er jo bare å svelge dem fort med et glass vann. Jeg har faktisk ingen interesse av å være syk og ha det så vondt. Jeg vil mye heller svelge en liten pille hver morgen, enn å ha det vondt, være full av indre uro og ikke takle livet mitt på en konstruktiv måte.

Dessuten, Fluoxetin er det samme som Fontex, men i fast pille, slik at du ikke kjenner smaken. (Såvidt jeg vet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...