Gå til innhold

Gratulerer med egen institusjon!

Anbefalte innlegg

Gjest bruker ikke nick

GRATULERER! :)

Det er en stor dag for alle overgrepsofre i dag.

Jeg gratulerer dere alle sammen med en ny institusjon i Midt-Norge - som skal holde fokus på traumebehandlig av overgrepsofre.

Du lurer kanskje på om dette virkelig er sant? Og hvordan det kan ha seg at det gikk så raskt?

Etter at jeg sto fram i Nrk Midt-Norge, i begynnelsen av oktober, tok Lukas-stiftelsen kontakt med meg.

På møtet i dag kunne prosjektutvikleren for Lukas-stiftelsen fortelle oss at det har vært jobbet med å etablere en institusjon lik Modum Bad i Midt-Norge i over 20 år!

Ettersom psykisk helse nå er et satsningsområde, har dette arbeidet virkelig fått fart på seg. Og er nå i en sluttføringsfase.

Vi fikk vite at det er planlagt tre slike institusjoner. En i Nord-Norge, en i Midt-Norge og en i Vest-Norge. Modum Bad vil være institusjonen for Sør- og Øst-Norge.

Midt-Norge skal nå starte første byggetrinn. Og vi skal bli med på første stadium, og vil kunne tilby et behandlingstilbud til incestutsatte allerede i 2003. Hvor lang tid det vil ta er avhengig av hvor raskt vi kan organisere en avdeling.

Lukas-stiftelsen driver allerede en sykehusinstitusjon

i Malvik. De har altså en byggemasse, men det skal også bygges nytt.

Disse institusjonene vil bli fullfinansiert av Staten. Og det er Stortinget, som gjennom tre forskjellige regjeringer, er iniativtager. Fordi det vil koste mye å fullfinansiere slike institusjoner, vil ikke dette kunne skje samtidig. Det er Nord-Norge som er først ut, deretter Midt-Norge, og til slutt Vest-Norge. Men Midt-Norge starter allerede nå første byggetrinn.

Dersom du er interisert i en slik avdeling enten i Nord eller Vest, er det bare å arbeide for at så skal skje!

Gratulerer igjen! Tenk at lille meg lyktes! Det er fantastisk! :)

Mange gode støtteklemmer fra

Renate Halseth, Trondheim

[email protected]

Ps. Jeg blir veldig glad for tilbakemelding! :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79587-gratulerer-med-egen-institusjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var gøy å lese ret før leggetid. Det er alltid bedre å legge seg på godt humør. Tenk at det nytter å stå på, og tenk at du orket å stå på. ALL HONNØR TIL DEG. Håper veldig mange kan få nytte og hjelp i fremtiden. Varme klemmer til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...