Gå til innhold

TRENGER HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


lille my!

Anbefalte innlegg

Her kommer et lite rop om hjelp!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kort fortalt;jeg er sykelig sjalu,det er så galt at jeg kontrollerer samboeren min på alle områder-det gjelder tv seing,lesing av blad/aviser,jobbsammenheng,han kan ikke ut.Det er så galt at det går ut over alt!Vi kan ikke bo der vi vil,vi er ikke med på noe lenger-Det tærer enormt på oss begge.Vi har det egentlig perfekt,men dette holder på å ødelegge alt.Jeg er ikke meg selv lenger.Klarer ikke leve med dette,men vil ikke dø.Kroppen min klarer ikke mer.Det har blitt en besettelse,som jeg ikke har noen sjanse til å slutte med.Har hatt det sånn i over 3år,men det har aldri vært så galt som nå.Leste netopp andre innlegg om sjalusi,og jeg ble så oppgitt,det er ingenting iforhold til min sjalusi,gid hadde jeg bare bekymret meg over og vært redd for at han var utro,men til meg er det så enormt mye mer!Jeg tåler rett og slett ikke at han ser en fin dame,og det er det jo ikke akkurat enkelt å unngå.Det har gått så langt at vi må slå av tvn når det er sexy damer der.Og han spør om lov til å lese VG...Vi bor på et lite sted der alle kjenner alle.Ønsker meg så sårt hjelp,men jeg kjenner legene og psyk.rådgiver her,så jeg vil ikke prate med de,og det er over 2timer til nærmeste by.Er det noen andre i verden som har det sånn som meg?

Hater meg selv,har hatt perioder der jeg vil skade meg selv når jeg er langt nede.Kan noen pliiiis hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Heisann!

Var litt tragi-komisk dette her, håper du ser dette selv også;-)

For å komme til saken, du har et stort problem og ærlig talt så sjønner eg ikke hvordan typen din har holdt ut med deg så lenge, eneste grunnen eg kan finne er at han må være SINNSYKT glad i deg!!

og det er jo bra, men du må sjerpe deg før du mister han!

Sjalusi er noe de fleste sliter med, men i mindre grad, eg og typen har også voldsomme sjalusiopplegg, men at han skal måtte be om å få lese avisen kunne aldri funnet på.

Ta det gradvis la han lese de aviser og se det hav vil på tv. Å la han se damer du synest er penere en deg må bare sje (men gjør sinnsykt vondt) det må finnes noen rådgivere, psykologer eller leger du/dere kan bruke uten at dere kjenner de, de har taushetsplikt, så det at dere bor på et lite sted betyr ikke at dere er samtale emne hos nabo kona:-)

ellers får dere heller ta turen litt lengre vekk da.

men var eg deg ville eg gjort det værste først, for å bevare forholdet, snakk med han om sjalusien. forklar han hvorfor du er som du er og si at du skal prøve å sjerpe deg, men at det blir vanskelig for deg og at du skal ta små steg.

når du tenker deg om: behøver du kontrolere hvær minste ting, litt må du jo stole på han siden han har blitt hos deg i all denne tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det gjør du definitivt.

Dette er så alvorlig at du ikke greier å fikse det selv. Her må det profesjonelle til.

Skal du bli kvitt dette problemet, må du være villig til å ta på deg den belastningen det er å søke fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Var litt tragi-komisk dette her, håper du ser dette selv også;-)

For å komme til saken, du har et stort problem og ærlig talt så sjønner eg ikke hvordan typen din har holdt ut med deg så lenge, eneste grunnen eg kan finne er at han må være SINNSYKT glad i deg!!

og det er jo bra, men du må sjerpe deg før du mister han!

Sjalusi er noe de fleste sliter med, men i mindre grad, eg og typen har også voldsomme sjalusiopplegg, men at han skal måtte be om å få lese avisen kunne aldri funnet på.

Ta det gradvis la han lese de aviser og se det hav vil på tv. Å la han se damer du synest er penere en deg må bare sje (men gjør sinnsykt vondt) det må finnes noen rådgivere, psykologer eller leger du/dere kan bruke uten at dere kjenner de, de har taushetsplikt, så det at dere bor på et lite sted betyr ikke at dere er samtale emne hos nabo kona:-)

ellers får dere heller ta turen litt lengre vekk da.

men var eg deg ville eg gjort det værste først, for å bevare forholdet, snakk med han om sjalusien. forklar han hvorfor du er som du er og si at du skal prøve å sjerpe deg, men at det blir vanskelig for deg og at du skal ta små steg.

når du tenker deg om: behøver du kontrolere hvær minste ting, litt må du jo stole på han siden han har blitt hos deg i all denne tiden?

Hei på dei!

Først vil jeg takke for at du tok deg tid til å svare på innlegget mitt.Det setter jeg pris på:)Men jeg vil også si at du provoserte meg.For det første;hvor mange ganger tror du ikke at vi har pratet om problemet.Vi snakker om det opptil flere ganger om dagen.Alt dreier seg om dette.Vi har funnet løsninger og prøvd 100000 ting,men det er ikke å lett når det har blitt en besettelse for meg og samboeren min har også lagt seg til "uvaner"som det ikke er lett å bryte ut av.Han tørr jo ingenting lenger,for da blir det "bråk".Han unngår å se og gjøre ting for å unngå krangel.Jeg er fullstendig klar over at jeg er "gal",og jeg setter stoooor pris på samboeren min som har holdt ut.Og jeg tror nok at du skjønner at jeg er livredd for å miste han!Har enormt dårlig sammvittighet for at jeg er sånn.Det er blitt en så stor besettelse som er umulig å komme ut av uten hjelp.Jeg skjønner at ingen forstår hvordan det er som ikke har det sånn.men prøv å forstå at det ikke er en vanlig form for sjalusi det her er snakk om,men en kontrollbesettelse!!Håper på svar fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Hei på dei!

Først vil jeg takke for at du tok deg tid til å svare på innlegget mitt.Det setter jeg pris på:)Men jeg vil også si at du provoserte meg.For det første;hvor mange ganger tror du ikke at vi har pratet om problemet.Vi snakker om det opptil flere ganger om dagen.Alt dreier seg om dette.Vi har funnet løsninger og prøvd 100000 ting,men det er ikke å lett når det har blitt en besettelse for meg og samboeren min har også lagt seg til "uvaner"som det ikke er lett å bryte ut av.Han tørr jo ingenting lenger,for da blir det "bråk".Han unngår å se og gjøre ting for å unngå krangel.Jeg er fullstendig klar over at jeg er "gal",og jeg setter stoooor pris på samboeren min som har holdt ut.Og jeg tror nok at du skjønner at jeg er livredd for å miste han!Har enormt dårlig sammvittighet for at jeg er sånn.Det er blitt en så stor besettelse som er umulig å komme ut av uten hjelp.Jeg skjønner at ingen forstår hvordan det er som ikke har det sånn.men prøv å forstå at det ikke er en vanlig form for sjalusi det her er snakk om,men en kontrollbesettelse!!Håper på svar fra deg!

Heisann!

Visste ikke om dere snakket om det eller ikke, men det er det jo sefølgelig kjempeflott at dere gjør!!

Din sjalusi og kontroll følese er en sykdom du må bli kvitt.

Ta små steg, en ting om gangen som du kan "tilate" eller oppsøk hjelp;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør du definitivt.

Dette er så alvorlig at du ikke greier å fikse det selv. Her må det profesjonelle til.

Skal du bli kvitt dette problemet, må du være villig til å ta på deg den belastningen det er å søke fastlegen din.

Hei!

Takk for svar.

Jeg lurer på om du har noen peiling på evt."behandlingsform"?Finnes det håp for meg?Tror du det tar lang tid for å bli kvitt denne "dritten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lottemor1365380387

Hei!

Takk for svar.

Jeg lurer på om du har noen peiling på evt."behandlingsform"?Finnes det håp for meg?Tror du det tar lang tid for å bli kvitt denne "dritten"?

Hei Lille my

Det tar så lang tid som det vil ta deg og lære deg å stole på deg selv.

Jeg hadde store problemer med sjalusi før,men det var det årsaker til.

Derfor forventet jeg meg å bli skuffet eller såret når jeg traff mannen min.

Men jeg hadde veldig nerveproblemer så jeg vet ikke om min medisinering hjalp til eller om det bare gikk over av seg selv.

Du vil aldri bli kvitt dette problemer på egenhånd,,tror jeg.

Snakk med fastlegen din om dette for jeg vet hvor vondt du har det.

En ting du ikke skal glemme er at din partner har det like vondt som deg.

Lykke til

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Var litt tragi-komisk dette her, håper du ser dette selv også;-)

For å komme til saken, du har et stort problem og ærlig talt så sjønner eg ikke hvordan typen din har holdt ut med deg så lenge, eneste grunnen eg kan finne er at han må være SINNSYKT glad i deg!!

og det er jo bra, men du må sjerpe deg før du mister han!

Sjalusi er noe de fleste sliter med, men i mindre grad, eg og typen har også voldsomme sjalusiopplegg, men at han skal måtte be om å få lese avisen kunne aldri funnet på.

Ta det gradvis la han lese de aviser og se det hav vil på tv. Å la han se damer du synest er penere en deg må bare sje (men gjør sinnsykt vondt) det må finnes noen rådgivere, psykologer eller leger du/dere kan bruke uten at dere kjenner de, de har taushetsplikt, så det at dere bor på et lite sted betyr ikke at dere er samtale emne hos nabo kona:-)

ellers får dere heller ta turen litt lengre vekk da.

men var eg deg ville eg gjort det værste først, for å bevare forholdet, snakk med han om sjalusien. forklar han hvorfor du er som du er og si at du skal prøve å sjerpe deg, men at det blir vanskelig for deg og at du skal ta små steg.

når du tenker deg om: behøver du kontrolere hvær minste ting, litt må du jo stole på han siden han har blitt hos deg i all denne tiden?

Det er bare en liten ting jeg har lyst til å presisere:Jeg nekter han ingenting.Mange ganger vil jeg "tvinge"han til å se ting,men han gjør det ikke for å unngå krangel.Alt har blitt så unaturlig,og for han er alt blitt så "oppfucka" at han ikke engang får seg til å si at ei dame er fin.Det er forrferdelig vanskelig å forklare,for det er så utrolig mye,og vi trenger begge rettledning i hvordan vi skal forholde oss for å bli kvitt dette ENORME PROBLEMET!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille my

Det tar så lang tid som det vil ta deg og lære deg å stole på deg selv.

Jeg hadde store problemer med sjalusi før,men det var det årsaker til.

Derfor forventet jeg meg å bli skuffet eller såret når jeg traff mannen min.

Men jeg hadde veldig nerveproblemer så jeg vet ikke om min medisinering hjalp til eller om det bare gikk over av seg selv.

Du vil aldri bli kvitt dette problemer på egenhånd,,tror jeg.

Snakk med fastlegen din om dette for jeg vet hvor vondt du har det.

En ting du ikke skal glemme er at din partner har det like vondt som deg.

Lykke til

M.V.H

HEI PÅ DEG!

Takk for svar.Det gjør godt å høre at jeg ikke er den eneste i verden som sliter med sjalusi.

Du skriver at samboeren har det like vondt som meg.Det er jeg fullstendig klar over.Når jeg har hatt mine sjalusiutbrudd så vet jeg også samtidig hvor dumt det er,og sliter dobbelt så mye fordi jeg får dårlig samvittighet ovenfor samboeren min.Men han slipper unna alle sjalutankene.Jeg er sikker på at over 70%av tankene mine dreier seg om sjalusiangst.Angsten for hva samboeren min ser.Og vi er begge fullstendig klar over at dette er en besettelse og "sykdom" for meg,og jeg HATER DET!!!Tror nok alle skjønner at vi er SINNSYKT LEI!!!

Er du helt kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

HEI PÅ DEG!

Takk for svar.Det gjør godt å høre at jeg ikke er den eneste i verden som sliter med sjalusi.

Du skriver at samboeren har det like vondt som meg.Det er jeg fullstendig klar over.Når jeg har hatt mine sjalusiutbrudd så vet jeg også samtidig hvor dumt det er,og sliter dobbelt så mye fordi jeg får dårlig samvittighet ovenfor samboeren min.Men han slipper unna alle sjalutankene.Jeg er sikker på at over 70%av tankene mine dreier seg om sjalusiangst.Angsten for hva samboeren min ser.Og vi er begge fullstendig klar over at dette er en besettelse og "sykdom" for meg,og jeg HATER DET!!!Tror nok alle skjønner at vi er SINNSYKT LEI!!!

Er du helt kvitt det?

Hei.

Ja jeg er kurert for sjalusi i den grad at jeg føler meg alltid trygg.

Han kan reise ut alene uten at jeg sitter og bekymrer meg for alt mulig rart som jeg tenkte den gangen.

Jeg vet hvor grusomt du har det men en ting som hjalp meg veldig var at min mann og jeg snakket om hvilke situasjoner som gjorde meg uttrygg.

Han prøvde da etter beste evne å unngå dette.

Men samtidig så føler jeg vell at når jeg leser ditt innlegg så har du andre problemer kanksje?

Som kan også hjelpe til å uttløse et sjalusianfall???

Jeg vet ikke jeg men jeg tror bestemt at du trenger hjelp.

Altså en lege eller psykolog.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille My !

Det er du som har valgt å ha sjalusitanker !

Jeg lurer på hvorfor du gjør det...

Er det fordi du ikke er glad nok i deg selv, og ikke stoler på at DU er bra nok for han ?

At ikke du har nok å tilby han, til at han blir fornøyd/Lykkelig ?

Om det er så, hva skal/burde du gjøre ?

Jeg tror du må lære og bli litt mere kjent med deg selv og ditt forhold til andre pene jenter eller andre folk.

Du burde lese noen selvutvikling bøker, og jeg anbefaler : "Hvordan vinne Venner" av Dale Carnegie. Her får du lese hvordan du kan få et bedre forhold til deg selv og andre. Dermed kan du kanskje få litt mere forståelse for hvorfor du er så sjalu...

Bare en Tanke, men jeg tror det er viktig!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...