Elisabella Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 I 1999 gikk jeg til en sjoennhetsalong i Norge for aa ta en dyprens.Hudpleieren paapekte et lite arr jeg hadde i ansiktet, og sa at det kunne fjernes meget enkelt. Jeg gikk med paa det, og hun satte i gang med hudsliping og fruktsyre.Dette foerte til at jeg fikk brannsaar og en hudinfeksjon med kviser, bloedende byller og saar i hele ansiktet.En hudspesialist ga meg Roaccutane, og jeg ble kvitt kvisene og byllene. Saarene har etterhvert grodd ogsa. Men jeg har slitt med arr i ansiktet siden da. Hudlegen sier det ikke er mer jeg kan gjoere enn aa vente, og haape at arrene skal gaa bort. Det ser slett ikke saa verst ut naa, men det er nokk til at folk alltid spoer hva det er. Jeg foler meg veldi ukonfortabel nar jeg vet at det synes godt, for eksempel naar jeg svetter. For tiden er jeg i Utlandet, og en hudlege her anbefalte meg en slags mild peeling og syrebehandling.Jeg er saa redd for at det samme skal skje igjen,samtidig som jeg saa gjerne vil bli kvitt arrene. Kan plastisk kirurgi vare et alternativ? Er det noen som har gode raad og komme med? Paa forhand tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79679-arr-etter-syrebehandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Det er vanskelig å si så mye uten å ha sett deg. Dessverre anbefales ofte vidunderkurer som gir litt for store forventninger. Siden du har vært ueheldig en gang allerede, foreslår jeg at du sitter på gjerdet inntil videre og heller spanderer en konsultasjon når du er tilbake. I mellomtiden vil tiden arbeide for deg mht. arrene. Vær kritisk til de rådene du får! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79679-arr-etter-syrebehandling/#findComment-416348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei, Kan bare svare ut fra egen erfaring. Dersom det var Easy Peel (Trikloreddiksyre) du ble tipset om kan jeg anbefale dette. I følge legen som holder på å rette opp blunderen hudpleieren gjorde med den langt sterkere "Touch Peel" som jeg fikk, så kjenner de ikke til at noen har fått noen bivirkninger av denne. Dessverre er det dyrt (Normalt ca 10 000 for 4 behandlinger) Jeg har til nå måttet ha 14 behandlinger (heldigvis dekker legen dette) men har en pause nå pga graviditet. Jeg så helt for jævlig ut i ansiktet med væskende sår som laget "groper" i ansiktet mitt etter at skorpene forsvant. Nå er jeg vel 90% av slik man skal være ca. Tok opprinnelig behandling pga pigmentflekker. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79679-arr-etter-syrebehandling/#findComment-441048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirupsbolla Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Hei! Det var trist å høre hva du har opplevd. Har selv også tidligere vært hos hudpleier, og alt jeg oppnådde var å bli værre, så jeg føler med deg. Jeg har erfaring med er en krem som heter "Aberela". Den er reseptbelagt, varer lenge, og koster under kr 100. Den inneholder A-vitaminsyre, og den virker. Jeg har selv anvendt den på arr, og huden ble helt fin etterpå. Kremen får huden til å flasse av. Du kan ikke oppholde deg i solen mens behandlingen pågår. Kremen er meget sterk, så du må ikke ha på for mye for ofte. Kremen er laget for kviser, men fungerer også mot arr og rynker siden huden fornyer seg raskere (men sistnevnte er en annen historie). Jeg vet at noen plastikk kiruger også benytter seg av A-vitaminsyre i behandlingen, men de tar 10.000 for dette, mens denne kremen altså koster under 100,- og gir samme resultat. NB! Velg kremen Aberela, og ikke "våtserviettene" med Aberela dersom disse fortsatt finnes, da sistnevnte ikke er like effektiv, og dessuten fjerner farge på klær. Ønsker deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79679-arr-etter-syrebehandling/#findComment-462991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.