Gjest hjelp meg fort Skrevet 28. oktober 2000 Del Skrevet 28. oktober 2000 Etter en langvarig depresjon over flere mnd., ble jeg sykemeldt i 1 mnd. (Jeg oppsøkte dessverre ikke lege før etter 4 mnd. da jeg stoppet helt opp.) Nå siste uka har jeg blitt bedre og bedre og jeg føler meg takknemlig og glad for at jeg er kommet ut av mørket. Men hva nå ? Er det lurt å begynne i arbeid nå eller skal jeg nyte gleden og bygge meg opp en tid enda. På arbeidsplassen er det om mulig blitt enda verre. Der snakker sjefen med flere tunger. Det mellommenneskelige er totalt fraværende, avgjørelser tas over hode på folk osv. osv. Jeg føler ingen glede eller stolthet over arbeidsplassen min. Med andre ord jeg frykter for helsa mi når jeg skal dit igjen. Skal det være slik at man må ofre gleden og helsa for arbeidsplassen ? Hva mener dere? Hvordan ville dere taklet dette? Skal jeg diskutere dette med psykolog (venter på time) før jeg blir friskmeldt, eller skal jeg begynne på arbeid og kanskje risikere en snarlig nedtur ? Skal jeg gjøre det jeg trur gagner meg best eller følge presset fra samfunnet som sikkert mener "stå på til du stuper en gang for alle for da har vi iallefall ikke bruk for deg lenger". HJELP MEG - JEG ER REDD ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7968-trenger-r%C3%A5d-fort-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dom Skrevet 28. oktober 2000 Del Skrevet 28. oktober 2000 Hei. Jeg vil anbefale deg å vente til du har snakket med psykolog, om det ikke blir så alt for lenge til time med denne. Det hørtes ikke ut til å være en god arbeidsplass du jobber på, og da kan en ny nedtur komme snart. Bygg deg opp, og vær sikker på at du kan holde ut en stund før du begynner igjen. kanskje du kan vurdere en ny jobb? F¨å i hvertfall kreftene skikkelig tilbake før du begynner i jobb igjen. Lykke til! Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7968-trenger-r%C3%A5d-fort-hjelp-meg/#findComment-38242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelp meg fort Skrevet 28. oktober 2000 Del Skrevet 28. oktober 2000 Hei. Jeg vil anbefale deg å vente til du har snakket med psykolog, om det ikke blir så alt for lenge til time med denne. Det hørtes ikke ut til å være en god arbeidsplass du jobber på, og da kan en ny nedtur komme snart. Bygg deg opp, og vær sikker på at du kan holde ut en stund før du begynner igjen. kanskje du kan vurdere en ny jobb? F¨å i hvertfall kreftene skikkelig tilbake før du begynner i jobb igjen. Lykke til! Mvh. Jeg sender samme takk til deg som til fnugg i annet forum. Bortsett fra at du får en "p" i kjempesnart. Takk for kjempesnart svar ! Ja, jeg har vurdert det - alt for lenge - . Tiden renner fra slike som meg. Med dårlig utrusta selvtillit i utgangspunktet, dårlig arbeidsmiljø på det mellommenneskelige plan på arbeidsplassen, har det blitt med tanken. Selvtilliten blir som kjent ikke styrka når du lever et usynlig liv. Jeg har forresten vært ærlig om min sykemelding og fått støtte fra mange. Bare så synd at de som bestemmer har bestemt seg for at vi ikke skal mene noe bare jobbe. Jeg ønsker meg en arbeidsplass der jeg føler meg verdsatt som menneske og medarbeider og ikke minst en ærlig sjef. Jeg har ikke glede av å tilbringe dagene mine sammen med mennesker som ikke forstår det elementære i et arbeidsliv. Takk for at du svarte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7968-trenger-r%C3%A5d-fort-hjelp-meg/#findComment-38251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Til hjelp meg fort Jeg har lest svarene fra andre innsendere og de fleste av hovedtrekkene deres er jeg enige i. Du har tydeligvis kommet opp "av mørket" og det er nok viktig å ha vært stabilt bra en periode før man går tilbake i jobb. Nå høres det ut som din arbeidsplass ikke vil hjelpe deg videre i prosessen, hvis arbeidsforholdene er slik du beskriver. Da kan nedturen komme brått igjen. Du bør diskutere videre opplegg med psykologen, og kanskje er et skifte av arbeidssted en fornuftig tanke? Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7968-trenger-r%C3%A5d-fort-hjelp-meg/#findComment-38343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.