Gå til innhold

passiv/aggressiv pf.


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Fikk denne diagnosen for en stund siden og har et par spørsmål i forbindelse med denne personlighetsforstyrrelsen. Jeg forstår det slik at en med p/a pf. helst unnviker problem, evt. viser trass når problem oppstår. Likevel så vil en person med p/a. pf. lettere knytte seg til voldelige partnere? Dette forstår jeg ikke? Er det slik at en p/a pf. utvikler seg i forhold til en voldelig partner?

Et annet spørsmål er det mulig for en med a/p pf. å studere, jobbe eller vil det aldri kunne gjennomføres?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Ettersom jeg vet så har passiv-aggressiv pf.blitt tatt vekk som en egen diagnose.

Jeg kjenner en person veldig godt som fikk denne diagnosen for endel år siden. Men det at personer med denne "diagnosen" lettere knytter seg til voldelige partnere er ukjendt for meg...

Det er absolutt mulig for passiv-aggressive å studere og å jobbe! MEN tror det er veldig vesentlig at vedkommede er bevisst på problematikken og er villig til å jobbe hardt og målrettet for å oppnå sine mål.

Man må være klar over fallgruvene og være villig til å stå på. Vedkommede som jeg kjenner med p-a diagnosen fikk veldig god hjelp å komme seg gjennon en krevende utdannelse av bl.a å lære seg rett studieteknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Ettersom jeg vet så har passiv-aggressiv pf.blitt tatt vekk som en egen diagnose.

Jeg kjenner en person veldig godt som fikk denne diagnosen for endel år siden. Men det at personer med denne "diagnosen" lettere knytter seg til voldelige partnere er ukjendt for meg...

Det er absolutt mulig for passiv-aggressive å studere og å jobbe! MEN tror det er veldig vesentlig at vedkommede er bevisst på problematikken og er villig til å jobbe hardt og målrettet for å oppnå sine mål.

Man må være klar over fallgruvene og være villig til å stå på. Vedkommede som jeg kjenner med p-a diagnosen fikk veldig god hjelp å komme seg gjennon en krevende utdannelse av bl.a å lære seg rett studieteknikk.

Takk for svar :o)

Håper du kan svare meg på ytterligere et par spørsmål.

Du sier at du kjente en person med denne "diagnosen", hvordan oppfattet du at denne personen klarte seg i dagliglivet?

Når du sier "rett studieteknikk", hva går det ut på?

Hadde vært veldig takknemlig for svar dersom du kjenner litt til dette.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little Madam

Takk for svar :o)

Håper du kan svare meg på ytterligere et par spørsmål.

Du sier at du kjente en person med denne "diagnosen", hvordan oppfattet du at denne personen klarte seg i dagliglivet?

Når du sier "rett studieteknikk", hva går det ut på?

Hadde vært veldig takknemlig for svar dersom du kjenner litt til dette.

Mvh

Hei!

Etter at personen med p-a diagnosen fikk hjelp av psykolog ble funksjons nivået betraktelig bedre! Men personen som jeg kjenner strevde mange år med å gjennomføre studier-arbeid før vedkommede fikk profesjonell hjelp. Det å komme seg gjennom eksamener var veldig problematisk. Konsentrasjons problemer, meget lite effektiv lesing til prøver og eksamener. Og under eksamener var det mye "somling" som bl.a gjorde at personen strøk mange ganger... I jobb sammenheng var det lite effektivitet.

Personen som jeg kjenner hadde/har veldig vanskelig for å uttrykke sinne direkte/varbalt.., Så det gjorde utslag på andre måter.

For å si noe om studieteknikk så lærte p-a personen ( hos psykolog ) å disponere tiden for å komme gjennom pensum og lese til eksamener. Personen lærte å disiplinere seg i mye større grad når det gjalt studiene.Hadde klare rammer i form av å sitte på lesesalen i x-antall timer hver dag. Lærte å vurdere vesentlige fra uvesentlige deler av pensum bl.a

Jeg vet at på mange høgskoler og universitet så kjører de studie tekknikk kurs på begynnelsen av nytt skole år, og det finnes også mange hefter/bøker som man kan få kjøpre som omhandler dette.

Vedkommede som jeg kjenner kom seg ihvertfall gjennom eksamene sine og fikk kjempe gode karakterer!! Kjempe stolt, jeg også :-)

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...