Gå til innhold

sammenbruddet er her.......

Anbefalte innlegg

Gjest skitten

var hos lege i dag for første gang etter overgrepet..jeg var så fryktelig redd og visste ikke hvordan hun ville reagere så jeg tok med en jeg kjenner godt som støtte for meg.

legen sa at jeg burde få tatt en gynekologisk undersøkelse siden dette var natt til lørdag og at jeg blør litt ennda..

da hun undersøkte meg så skjedde det noe rart med meg..jeg ble satt tilbake liksom..jeg skrek og grein og så husker jeg ikke mere ,besvimte..

så når alt er ferdig og jeg tar farvell med hun som fulgte meg utenfor legen så bare raste alt...

jeg greier ikke dette ,takler ikke dette,sover ikke,spiser ikke...har konstant angst..

ög i dag så kom tankene om og bare gi opp,dø..

jeg greier ikke mere,jeg vet det er utrolig feigt,men nå ser jeg ikke noen annen utvei..

kan noen være så snill og gi meg noen råd? ikke slett innlegget mitt,vær så snill...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79724-sammenbruddet-er-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest evernine

Ikke la det ødelegge deg. Ikke la personen som gjorde det mot deg få ta fra deg enda mer enn han allerede har gjort. Jeg har selv blitt voldtatt, jeg veit hvordan det er. Det er 5 år siden nå. Jeg ville også dø, men her sitter jeg. Jeg valgte livet. Jeg valgte å ikke la det knekke meg. Jeg valgte å ikke la personene som gjorde det få kontrollere meg resten av livet pga det de gjorde.

Jeg veit dette høres vanskelig ut nå.

Råd:

Ikke steng deg inne, og steng det ikke inn i deg selv

Få deg psykolog!!!!!!!!!! (viktig!!! Veldig viktig å få hjelp med å bearbeide det!)

Er det noen tilbud til voldtatte på hjemstedet ditt? Oppsøk dem! Oppsøk folk som har opplevd det samme. Du føler deg straks mye mindre aleine, og blir inspirert til ikke å gi opp!

Du sa du hadde med en til legen. Da har du tilsynelatende EN du kan stole på som hjelper deg.

Bruk alle sånne hjelpere når du selv er for svak. Hvis folk ikke stiller opp, var de aldri ekte venner uansett.

Ha likevel forståelse for at noen kan synes dette er kjempeskummelt, og trekker seg tilbake av redsel, og fordi de ikke aner hva de skal gjøre.

Men snakk, kjære deg, snakk! Når du begynner å snakke innover, tenke innover, og samle alt det vonde inn i deg, blir alt verre. ( har erfaring!)

INGEN kan bli forbanna på deg fordi du prater om det som har skjedd. Du er IKKE skyldig. Du er ikke skyld i noe som helst! KUN den som voldtok er skyldig. Den som voldtok er skyldig i alt jævlig som skjer med deg pga det han gjorde. Aldri tro noe annet. Du er unik. Du ble født for å leve. Ikke for at drittsekker skulle knekke deg. Ikke la ham knekke deg. Mange tenker på deg.... Husk det. Du er viktig, derfor må du være her i verden med oss andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79724-sammenbruddet-er-her/#findComment-416451
Del på andre sider

Gjest skitten

Ikke la det ødelegge deg. Ikke la personen som gjorde det mot deg få ta fra deg enda mer enn han allerede har gjort. Jeg har selv blitt voldtatt, jeg veit hvordan det er. Det er 5 år siden nå. Jeg ville også dø, men her sitter jeg. Jeg valgte livet. Jeg valgte å ikke la det knekke meg. Jeg valgte å ikke la personene som gjorde det få kontrollere meg resten av livet pga det de gjorde.

Jeg veit dette høres vanskelig ut nå.

Råd:

Ikke steng deg inne, og steng det ikke inn i deg selv

Få deg psykolog!!!!!!!!!! (viktig!!! Veldig viktig å få hjelp med å bearbeide det!)

Er det noen tilbud til voldtatte på hjemstedet ditt? Oppsøk dem! Oppsøk folk som har opplevd det samme. Du føler deg straks mye mindre aleine, og blir inspirert til ikke å gi opp!

Du sa du hadde med en til legen. Da har du tilsynelatende EN du kan stole på som hjelper deg.

Bruk alle sånne hjelpere når du selv er for svak. Hvis folk ikke stiller opp, var de aldri ekte venner uansett.

Ha likevel forståelse for at noen kan synes dette er kjempeskummelt, og trekker seg tilbake av redsel, og fordi de ikke aner hva de skal gjøre.

Men snakk, kjære deg, snakk! Når du begynner å snakke innover, tenke innover, og samle alt det vonde inn i deg, blir alt verre. ( har erfaring!)

INGEN kan bli forbanna på deg fordi du prater om det som har skjedd. Du er IKKE skyldig. Du er ikke skyld i noe som helst! KUN den som voldtok er skyldig. Den som voldtok er skyldig i alt jævlig som skjer med deg pga det han gjorde. Aldri tro noe annet. Du er unik. Du ble født for å leve. Ikke for at drittsekker skulle knekke deg. Ikke la ham knekke deg. Mange tenker på deg.... Husk det. Du er viktig, derfor må du være her i verden med oss andre.

tusen takk for ett oppmuntrende svar..nei jeg skal ikke la den drittsekken vinne..derfor legger jeg meg inn i natt.drar på legevakten nå.skal samle meg i sammen igjen og reise meg opp på beina igjen med strak rygg og hevet hode,for det var IKKE MIN SKYLD.

blir skummelt dette for jeg har ikke vært innlagt før,men nå må jegla noen passe på meg litt..

håper jeg ser deg her senere.

og igjen,tusen takk for ett støttende svar..som faktisk fikk meg til og ikke gi opp...

takk,takk kjære deg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79724-sammenbruddet-er-her/#findComment-416574
Del på andre sider

tusen takk for ett oppmuntrende svar..nei jeg skal ikke la den drittsekken vinne..derfor legger jeg meg inn i natt.drar på legevakten nå.skal samle meg i sammen igjen og reise meg opp på beina igjen med strak rygg og hevet hode,for det var IKKE MIN SKYLD.

blir skummelt dette for jeg har ikke vært innlagt før,men nå må jegla noen passe på meg litt..

og igjen,tusen takk for ett støttende svar..som faktisk fikk meg til og ikke gi opp...

takk,takk kjære deg...

Hei skitten..( bytt nick, for du er ikke det!!)

Du virker så sterk inni det hele og det er så flott å lese.

Håper du ble godt mottatt på legevakten og at støtteapparatet rundt deg nå begynner å virke.

Tøft og flott gjort at du samlet krefter til å be om hjelp, fortsett slik, for med ordentlig hjelp nå kan du kanskje slippe unna endel senskader etter dette.

Stå på kjære du.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79724-sammenbruddet-er-her/#findComment-416705
Del på andre sider

takk,takk kjære deg...

Hei! Så fint at det hjalp deg, nå blei jeg glad også!

Det er flott at du vil legge deg inn. Det trenger ikke være så skummelt, har selv vært innlagt. Du får masse ro og fred der. Det er alltid noen som har tid til å snakke med deg, og alt går i ditt i eget, ønskede tempo. Det er min erfaring hvert fall. Et råd er å ikke la dem stappe masse piller i deg, med mindre du vil det sjøl. Vær alltid bevisst på å ta vare på deg sjøl sånn som du tror er best.

Jeg synes du er innmari tøff! Mye tøffere enn meg! Lykke til! Mange klemmer......Evernine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79724-sammenbruddet-er-her/#findComment-420257
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...