Gå til innhold

samlivsproblemer, noen råd?


Gjest berit79

Anbefalte innlegg

Gjest berit79

Hei.

Jeg er en jente på 21 som har bodd sammen med min samboer i 3 og et halvt år, vi flyttet sammen nesten med en gang vi ble sammen. Jeg har følt at vi har hatt et flott forhold til i dag.

Det forholder seg slik at det gikk opp for meg hvor lav selvtillit jeg har i forhold, noe som er et resultat av at han har gitt enorm oppmerksomhet til en kamerat som stort sett var hos oss hver eneste dag, fra middagstider til kveld i over 1 og et halvt år. Jeg klarte nesten aldri å komme inn med noe å si i det hele tatt. Det pluss at han hele tiden har denne andre personlighetsfiguren, som er liksom på en måte som en søt bamse, det er en form for kosing men han innrømmer at han ikke har kontroll over den og sier at det kan være mangel på morskjærlighet, nå har vi bestemt oss for å kutte ut det, av redsel for sizofreni. Det tredje er at han aldri åpner seg opp, han følte faktisk at det ikke var normalt å fortelle andre om sine følelser og tanker om at det liksom bare plaget andre. Det har ført til at jeg føler at han er veldig følelseskald. Jeg på min side blir veldig fort sint og det fordi jeg føler at jeg må ha hevn når han f.eks aldri rydder eller vasker fordi jeg føler at han ikke bryr seg, eller gir meg oppmerksomhet når jeg trenger det. Jeg gir han en masse oppmerksomhet og elsker å fortelle han hvor mye jeg elsker han, han gjør ting for meg også, men avogtil så virker det ikke helhjertet. Hadde vært fint å få noen råd.

Vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei Berit!

Etter å ha lest brevet ditt tenker jeg at du ikke har det lett. Du er usikker på kjæresten din, og det virker som om du synes at han dominerer deg. Samtidig høres det ut som om du skulle ønske du hadde mer selvtillit selv.

Kunne du tenke deg å be om samtaler med terapeut? Hvis du vil bruke slik hjelp, kan du ringe til Familiekontoret eller til lege for bestilling av time.

Det er ofte innsatsen verdt å bruke tid på å se på seg selv og hvordan en har det, og kanskje lære deg å bedre sette grenser for dine egne behov?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...