Gå til innhold

Kreft i munnhulen?

Anbefalte innlegg

Håper en lege kan svare meg på dette!!!

Jeg har vært røyker siden jeg var 13 år. I dag er jeg 31 år gammel.

I den senere tiden (siste halvåret) har jeg oppdaget at den ene spyttkjertelen hovner opp. Det er bare litt ubehagelig og irriterende men kan i perioder gjøre vondt når jeg skal snakke og beveger på tungen. I tillegg har jeg en liten kul nede under fortannen på samme siden som den hovne spyttkjertelen samt en liten kul oppe i kjevefestet. Ingen av disse er vonde. Føler meg konstant sår i munnen. Jeg har hatt mange soppinfeksjoner fordi jeg bruker astmamedisin. Av den grunn har jeg mye smerter i halsen (tror jeg). Jeg får også noe blemmelignende på tungen av og til og det uten at jeg kan se noe soppinfeksjon. Har brukt utallige kurer med mycostatin og noe som jeg fikk kjøpt på kypros som heter Dactarin.

Jeg begynner nå å bli redd for at jeg kan ha kreft i munnen/halsen. Hvilke leger/spesialister er det som undersøker dette??? Har spurt tannlegen om det med spyttkjertelen, men han brydde seg ikke om å se nermere på det.

Please gi meg et svar på denne henvendelsen. På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7979-kreft-i-munnhulen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til nlm

Det er som du selv beskriver dessverre endel som plages med sårhet og soppinfeksjoner i munnhulen pga bruk av inhalasjonssteroider for astma.

Røyking gjør ikke dette bedre, ei heller din astma!

Jeg synes du bør få tatt en videre undersøkelse hos øre/nese/halslege, som også kan vurdere dine uømme kuler i tannkjøttet og plager med infeksjoner i spyttkjertlene. Jeg tror ikke noe av det du beskriver har sammenheng med kreft.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7979-kreft-i-munnhulen/#findComment-38345
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...