aees1365380405 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Hei, jeg er ei 28 år gammel jente med følgende problem: Jeg har vært frem og tilbake hos lege + gynekolog de siste 8 mnd. pga. noe er "galt" nedentil. Men de finner ingenting. Jeg får vondt i vagina ( ved "inngangen" ) under og etter samleie. Jeg ble så lei sist gang at jeg tok et speil og tittet. Der så jeg et eller annet "utslett" på den ene av de aller innerste kjønnsleppene. Jeg kunne ikke ta fingeren borti en gang, så vondt gjorde det. Dette pleier å forvinne etter noen dagen ( får ikke time hos legen når jeg har dette pga. lang ventetid ). Det svir også når jeg tisser ( rett etter og dagen etter samleie ). Jeg har hatt samme partner de siste 2 årene. Før det var jeg sammen med en partner som hadde herpes, men vi var veldig forsiktige. Tror ikke dette er herpes egentlig, men er usikker. Hva KAN dette være?? Har forresten tidligere hatt både gardnerella og clamydia. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79810-hvilken-kj%C3%B8nnssykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Selv om du beskriver dine symptomer og plager ganske bra er det ikke mulig og slett ikke forsvarlig å stille en diagnose uten nærmere undersøkelse. Slik du beskriver er det meget som taler for at det er en lokal betennelse som er forårsaket av en infeksjon. Jeg tror du har rett i at det ikke er chlamydia og ikke tror jeg på gardnerella heller. Det kan ikke utelukkes at det er herpes, selv om det høres ikke typisk herpesliknende. Ved typisk herpesutbrudd har man gjerne blemmer, omgitt av en rød son, og det kan godt være øm. Det kan også være noen andre bakterier, f. eks. streptokokker eløler stafylokokker. Infeksjonen behøver ikke nødvendigvis å være overført ved samleie. Jeg kan ikke komme med bedre forslag enn at du bør få undeersøkt igjen hos gynekolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79810-hvilken-kj%C3%B8nnssykdom/#findComment-418480 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.