Gå til innhold

lårfett

Anbefalte innlegg

Gjest anonym-bertil

heisann alle!

har et stort problem med at

jeg har kraftige lår (dvs endel muskler men mye fett, litt mye fett på rompa også..)

det er svært irriterende fordi ellers er jeg slank så figuren blir veldig rar (er gutt). jeg spiser sunt og trener regelmessig men føler at det er umulig å slanke bort selv en promille av fettet på de nevnte plassene...

vurderer forskjellige ting:

hva med en sånn elektriskpuls trenemaskin de selger på tvshop. den sender pulser til musklene slik at de "trenes", er det noen som vet om dette funker eller ? (evt noen treningsøvelser som garantert gir resultater.)

Hvis ikke vurderer jeg nesten en fettsuging på en klinikk, men det vil jo koste skjorta, noen som vet hvor mye? /komplikasjoner/arr?

Sliter med litt dårlig selvbilde av denne grunnen og har nok av andre ting å tenke på om jeg ikke skal tenke på det hele tida også...

hjelp meg da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7983-l%C3%A5rfett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

til anonym-bertil

Det er nok riktig at elektrostimulering kan øke det muskulære arbeidet og fettforbrenningen. Etter min mening kan ikke det erstatte variert trening og øvelser, men det kan fungere som et supplement. Har du rådført deg med en fysioterapeut eller annen person med kompetanse innen dette felt?

Fettsuging hos menn fra hoftepartiet har jeg hørt lite om. Jeg anbefaler at du i første omgang tar en samtale med legen din omkring dette- også fordi det tydeligvis innfluerer negativt på selvbildet ditt. Legen din vil nok kunne bedømme om noen form for kirurgi er å anbefale.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7983-l%C3%A5rfett/#findComment-38381
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...