Gå til innhold

Ny psykolog, nytt håp!


Gjest Endelig full klaff

Anbefalte innlegg

Gjest Endelig full klaff

Skrev her tidligere (under ikke undertegnet) om at jeg var fornøyd ett3er første time hos ny psykolog.

Hadde 3. eller 4. timen idag, og jeg kan nesten ikke tro hvor heldig jeg har vært. Han TROR på meg og støtter meg. Sa det var bra jeg hadde byttet lege, og bad meg bytte igjen hvis jeg heller ikke nå ble tatt på alvor. Spurte uoppfordret om jeg hadde fått sjekket stoffskiftet, og anbefalte boken til Hegge.

Men det beste av alt var at han sa at nå skulle han hjelpe meg videre. Ingen skulle presse meg mer enn jeg orket.

Så var jeg hoslegen etterpå. Han også ganske ny for meg. Rakk ikke spørre om noe for han var så travel. Men han mente plutselig at jeg var en typisk fibromyalgipasient. Har aldri noen nevnt før. Men ikke nødvendig med mer utredninbg i ht han. Begynte å grine som vanlig, siden jeg ikke skjønner hvordan jeg kan bli bedre (arbeidsfør) hvis ingen finner ut hva som feiler meg. Han sa da at jeg nå bare måtte roe det ned og prøve ut psykomotorisk beh. som jeg begynner med til uken.Han sa faktisk også at han bare kunne forlenge rahabiliteringa hvis jeg ikke var bedre om et halvt år. Så det virker som om han ikke tror jeg 'faker' han heller.

Kan nesten ikke tro det! Før har jeg blitt møtt med mistenksomhet om at jeg ikke 'vil' jobbe og legen har spurt meg om jeg 'er ute etter' uføretrygd. Har følt meg tråkket på og mistrodd. Så dette trengte jeg nå. Bare det å bli trodd...

Synd at behandlerne skal ha så mye å si. Det blir så tilfeldig hvilken hjelp du får. Og det er jo faktisk ikke 'bare å bytte'. Det er ganske slitsomt å begynne på nytt med en ny person. Men nå var det visst min tur til å ha flaks.

God helg! Er hjemme alene og får ikke tak i noen på telefon, så jeg måtte bare fortelle det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...