Gå til innhold

hjelp meg.jeg trenger råd.


mumsen

Anbefalte innlegg

jeg skulle ønske at noen kunne kommet med noen gode råd til meg.som kanskje sitter i samme situasjon selv.for 1 år siden møtte jeg verdens herligste mann.vi hadde det utrolig fint sammen,så det bekymret meg lite da han fortalte at han var bifil.pytt tenkte jeg,det skal ikke bli noe problem det.HA..hvor dum kan en bli.for det er akkurat det det har blitt...for meg.vi bor ikke sammen,så når han er hjemme alene så er jeg rett og slett livredd.går å tenker på hva han driver med..har det bare for jæ..vondt.jeg vet at han driver med andre gutter for det har han fortalt meg,men at det kan gå mange måneder imellom.men det har også skjedd at det bare har vært noen uker.vi har hatt et par stoore krangler når jeg har fått vite at han har møtt noen.for det gjør så innmari vondt og få vite at det ikke var meg han hadde lyst på,men dro til en annen en.tenk og være sjalu på en annen mann da*sukk* har fortalt han om hvordan jeg har det.men han tør ikke love meg at han skal slutte.han er redd han skal skuffe meg ved og falle for fristelsen igjen.jeg føler meg både fortvilet,redd og egoist.jeg visste jo tross alt at han var bifil da jeg ble sammen med han.det jeg ikke visste var hvor vondt og vanskelig det skulle bli.jeg er veldig glad i han,men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det her.er det i det hele tatt noe håp for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mere å si enn at typen din er utro. Han ønsker tydeligvis ikke et forhold som er basert på troskap, og slik jeg ser det, er det hovedproblemet, ikke at han er bifil.

Tar jeg feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mere å si enn at typen din er utro. Han ønsker tydeligvis ikke et forhold som er basert på troskap, og slik jeg ser det, er det hovedproblemet, ikke at han er bifil.

Tar jeg feil ?

det er vel det jeg føler også.at han er utro.men kan en bifil være i et forhold uten og falle for fristelsen?jeg kan jo bare tilfredstille den ene delen av han?blir det ikke et"savn"for han at han ikke får tilfredstilt den andre delen også?eller er det ikke sånn det fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maja_29

det er vel det jeg føler også.at han er utro.men kan en bifil være i et forhold uten og falle for fristelsen?jeg kan jo bare tilfredstille den ene delen av han?blir det ikke et"savn"for han at han ikke får tilfredstilt den andre delen også?eller er det ikke sånn det fungerer?

At han er bifil betyr at han blir tiltrukket av begge kjønn, men så lenge han er i et forhold gir ikke det ham noen rett til å ligge med dem han føler seg tiltrukket av. Slik er det jo for oss alle som er i forhold, uansett seksuell legning. Så sant dere ikke har et såkalt åpent forhold hvor det er greit at man har sex med andre da.

Ta vare på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er bifil betyr at han blir tiltrukket av begge kjønn, men så lenge han er i et forhold gir ikke det ham noen rett til å ligge med dem han føler seg tiltrukket av. Slik er det jo for oss alle som er i forhold, uansett seksuell legning. Så sant dere ikke har et såkalt åpent forhold hvor det er greit at man har sex med andre da.

Ta vare på deg.

nei,vi har ikke et såkalt åpent forhold hvor vi kan ligge med hvem vi vil.en gang vi snakket om legningen hans så sa jeg at da måtte jo jeg også få ligge med dem jeg ble tiltrukket av.det var greit det..sålenge det var ei jente.for andre gutter ble en trussel for han.han mener at en gutt aldri kan bli en trussel for meg.han kan aldri tenke seg og innlede et forhold til en gutt.han bare tenner på dem.men jeg tenner jo ikke på jenter da så.ikke har jeg noen ønske om og være utro heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel det jeg føler også.at han er utro.men kan en bifil være i et forhold uten og falle for fristelsen?jeg kan jo bare tilfredstille den ene delen av han?blir det ikke et"savn"for han at han ikke får tilfredstilt den andre delen også?eller er det ikke sånn det fungerer?

Man kan jo snu litt på spørsmålet også, og spørre: det at han er bifil - gir det han noen automatisk rett til å få leve like uforpliktende i et forhold, som han ville ha gjort utenfor et forhold. Hva er det som gjør hans behov så spesielle i forhold til alle andres. Det at han også blir tiltrukket av det annet kjønn ? Neppe. Han spiller på at han er litt spesiell, vil dra nytte av det og håper på å få i pose og sekk. Men han har en vilje, som oss alle andre, og han må foreta valg som alle oss andre. Det er livet, og jeg kan ikke skjønne at bifile skal være fritatt fra det - at deres behov er veldig spesielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "mumsen"!

Vår seksuelle legning er knyttet opp mot vår identitet.

Når kjæresten din (x-kjæresten?)sier at han er bifil og lever deretter, må du vel høre på det og forholde deg til det. Jeg tror det innebærer at, dersom du vil være kjæreste med han, må du finne deg i at han ikke bare er sammen med deg men også lever som bifil.

Spørsmålet du må svare på blir vel da: Vil du det?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vet ikke om jeg kan gi deg noen råd, annet enn at jeg er enig med de som sier at det blir en form for utroskap.

MEN; Jeg håper dere beskytter dere!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo snu litt på spørsmålet også, og spørre: det at han er bifil - gir det han noen automatisk rett til å få leve like uforpliktende i et forhold, som han ville ha gjort utenfor et forhold. Hva er det som gjør hans behov så spesielle i forhold til alle andres. Det at han også blir tiltrukket av det annet kjønn ? Neppe. Han spiller på at han er litt spesiell, vil dra nytte av det og håper på å få i pose og sekk. Men han har en vilje, som oss alle andre, og han må foreta valg som alle oss andre. Det er livet, og jeg kan ikke skjønne at bifile skal være fritatt fra det - at deres behov er veldig spesielle.

her har jeg gått med vonde følelser,og tanker som bare har surret rundt i hodet på meg.og så kommer du..en person jeg ikke engang kjenner..og setter ord på hva som har plaget meg :) jeg leste innlegget ditt og da bare lettet hele meg.for med hvilken rett har han til og være utro,selv om han er bifil.det gjør han jo ikke noe mere spesiell av den grunn.tror jeg skal sette meg ned og tenke nøye over det her.om jeg vil ha det sånn.så skal jeg ta en prat med han.og vil han fortsette og drive med gutter..ja da går det vel dit høna sparker.jeg er veldig glad i han,og vil gjerne være sammen med han..men ikke for enhver pris.ikke så lenge jeg føler at det her ødelegger meg.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har jeg gått med vonde følelser,og tanker som bare har surret rundt i hodet på meg.og så kommer du..en person jeg ikke engang kjenner..og setter ord på hva som har plaget meg :) jeg leste innlegget ditt og da bare lettet hele meg.for med hvilken rett har han til og være utro,selv om han er bifil.det gjør han jo ikke noe mere spesiell av den grunn.tror jeg skal sette meg ned og tenke nøye over det her.om jeg vil ha det sånn.så skal jeg ta en prat med han.og vil han fortsette og drive med gutter..ja da går det vel dit høna sparker.jeg er veldig glad i han,og vil gjerne være sammen med han..men ikke for enhver pris.ikke så lenge jeg føler at det her ødelegger meg.

klem

Jeg ble rørt og glad over at du fant hjelp i ordene jeg skrev.

Takk skal du selv ha - for at du fortalte meg det.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du godttar alts at han er med andre menn fordi han er bifil?

Hadde du godtatt av en hetro mann at han var med andre kvinner?

Perosnlig synes jeg utroskap er utroskap, samme hvilke seksuelle preferanser man måtte ha. Hvis han vil ha et forhold til deg, får han holde seg til deg. Og hverken være med andre menn eller kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du godttar alts at han er med andre menn fordi han er bifil?

Hadde du godtatt av en hetro mann at han var med andre kvinner?

Perosnlig synes jeg utroskap er utroskap, samme hvilke seksuelle preferanser man måtte ha. Hvis han vil ha et forhold til deg, får han holde seg til deg. Og hverken være med andre menn eller kvinner.

ja jeg har"godtatt" det...desverre.angrer på at jeg ikke sa klart ifra at ville han være sammen med meg,så fikk han holde seg unna andre.skal prate med han,og da får det briste eller bære.jeg orker ikke og gå her og vente til neste gang det skjer.for det er sånn det har blitt.bare gå og ha det vondt..nei det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du godttar alts at han er med andre menn fordi han er bifil?

Hadde du godtatt av en hetro mann at han var med andre kvinner?

Perosnlig synes jeg utroskap er utroskap, samme hvilke seksuelle preferanser man måtte ha. Hvis han vil ha et forhold til deg, får han holde seg til deg. Og hverken være med andre menn eller kvinner.

ja jeg har"godtatt"det.desverre.angrer på at jeg ikke sa klart ifra i begynnelsen,at ville han være sammen med meg,så fikk han holde seg unna gutter.og nei..jeg hadde ikke godtatt utroskap hvis han hadde vært hetrofil.passe dumt ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg har"godtatt"det.desverre.angrer på at jeg ikke sa klart ifra i begynnelsen,at ville han være sammen med meg,så fikk han holde seg unna gutter.og nei..jeg hadde ikke godtatt utroskap hvis han hadde vært hetrofil.passe dumt ikke sant.

beklager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble rørt og glad over at du fant hjelp i ordene jeg skrev.

Takk skal du selv ha - for at du fortalte meg det.

*klem*

det er vel jeg som må takke deg tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "mumsen"!

Vår seksuelle legning er knyttet opp mot vår identitet.

Når kjæresten din (x-kjæresten?)sier at han er bifil og lever deretter, må du vel høre på det og forholde deg til det. Jeg tror det innebærer at, dersom du vil være kjæreste med han, må du finne deg i at han ikke bare er sammen med deg men også lever som bifil.

Spørsmålet du må svare på blir vel da: Vil du det?

Vennlig hilsen

Det slår vel begge veier, vil han være i et forhold til henne må vel han også gjøre seg opp en mening om hvordan han vil leve livet. Det er vel ikke bare et spørsmål om hva hun må forsake.

Litt for lettvint av han å si at fordi han er som han er så må hun akseptere det. Han bør også gjøre et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,vi har ikke et såkalt åpent forhold hvor vi kan ligge med hvem vi vil.en gang vi snakket om legningen hans så sa jeg at da måtte jo jeg også få ligge med dem jeg ble tiltrukket av.det var greit det..sålenge det var ei jente.for andre gutter ble en trussel for han.han mener at en gutt aldri kan bli en trussel for meg.han kan aldri tenke seg og innlede et forhold til en gutt.han bare tenner på dem.men jeg tenner jo ikke på jenter da så.ikke har jeg noen ønske om og være utro heller.

vil bare takke dere alle sammen for gode råd og tanker.vi har snakket i hele helga,og det gikk jammen bra :) vi er fortsatt sammen.jeg satte som krav at enten var vi begge utro mot hverandre,eller ingen..og det ble ingen :) jeg var vel ikke akkurat nådig tror jeg,men det var enten eller.tror ikke jeg hadde klart det,eller turt det uten råd fra dere.følte liksom at jeg ikke var urimelig ved og reagere som jeg gjorde allikevel.enda en gang...tusen takk for hjelpen alle sammen.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...