Gå til innhold

Sobril sp. NHD


doljenta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker av og til ta Sobril. Toppen en gang pr uke, og mange ganger går det lengre tid. I denne uken har jeg hatt en "down" periode. Tok en sobril i går. er hjemme alene i helgen. Er urolig, vasker mye osv. Kan jeg ta en sobril i kveld, og en i morgen kveld? Så slipper jeg å være så redd når jeg er alene? Eller bør jeg finne på andre ting og prøve å unngå sobril. Er det farlig å ta 3 dager på rad? Er redd jeg skal gjøre noe jeg ikke hsuker/skade andre dersom jeg ikke har full kontroll. Kan jeg miste kontroll etter å tatt sobril 3 dager på rad?

Går på seroxat

Har sobril 15mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg lurer vel egentlig på det samme som deg. jeg tar da Sobril veldig mye mer enn deg. Jeg har prøvd med sovetabeletter isteden men det tar ikke bort uroligheten inni meg.

Jeg føler at jeg har kontrollen med Sobril fordi den ikke sløver meg. Den gjør det den skal, nemlig tar vekk angsten som sitter i kroppen som en marekatt.

Ønsker ikke å gå på dette for lenge men må per i dag få meg gjennom den vanskelgste kneiken.

kosi meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trientali

Hei!

Jeg lurer vel egentlig på det samme som deg. jeg tar da Sobril veldig mye mer enn deg. Jeg har prøvd med sovetabeletter isteden men det tar ikke bort uroligheten inni meg.

Jeg føler at jeg har kontrollen med Sobril fordi den ikke sløver meg. Den gjør det den skal, nemlig tar vekk angsten som sitter i kroppen som en marekatt.

Ønsker ikke å gå på dette for lenge men må per i dag få meg gjennom den vanskelgste kneiken.

kosi meg

hei

tror ikke du blir avhengig bare ved å bruke de tre dager i strekk, og ellers ikke så ofte. Jeg brukte en periode endel sobril, men jeg ble likevel ikke avhengig, så jeg tror nok det må litt mer for å bli avhengig. Tenk sånn at det er bedre å ta disse tablettene å ha det bra, enn å ikke gjøre det og ha det fælt. Håper du finner ut hva du skal gjøre! klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke farlig å ta Sobril 15 mg tre dager på rad.

Likevel håper jeg at du er i et behandlingsopplegg som har som mål at du skal greie deg uten Sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
arnemedusa

hei

tror ikke du blir avhengig bare ved å bruke de tre dager i strekk, og ellers ikke så ofte. Jeg brukte en periode endel sobril, men jeg ble likevel ikke avhengig, så jeg tror nok det må litt mer for å bli avhengig. Tenk sånn at det er bedre å ta disse tablettene å ha det bra, enn å ikke gjøre det og ha det fælt. Håper du finner ut hva du skal gjøre! klem!

Jeg har gått på Sobril litt for lenge i små doser 10mg, så kom det et samlivsbrudd og jeg begynte å spise flere om dagen. Problemet er at jeg er blitt avhengig av Sobrilen. Bivirkninger på meg er Voldsom opphisselse og aggresjon. Dvs mister helt kontrollen, vet ikke hva jeg har sagt osv. Skumle saker spør du meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...