Gå til innhold

Hvordan greie aa aa si 'jeg elsker deg'?


Gjest Siflt

Anbefalte innlegg

Etter nesten to mnd naa har jeg endelig oppdaget problemet til a mitt forrige fohold gikk i vasken. Akkurat naa er jeg sammen med verdens herligste gutt og jeg elsker han over alt paa jord, men jeg klarer ikke aa si 'jeg elsker deg' eller alle disse tingene. Ikke ta meg feil, jeg VIL si de, og jeg mener det, men foler meg som en skikkelig harbarka mann som liksom er for toff til aa si slikt. Jeg aner ikke hva det kommer av, har aldri hadd slike prob til mine venner, men da igjen det er absolutt ikke det sammen. JEg vet at typen min begynner aa reagere litt paa dette da det alltid er hn som sier det forst og jeg liksom bare henger meg paa og sier 'ja, jeg og'. Vaer saa snill aa gi meg raad, dette plager meg saan. Klarer li,som ikke aa aapne, mulig jeg er redd for at han skal finne noe han ikke liker??

Takker for raad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at du må mene det. Jeg antar at du ikke greier å si det fordi du er litt redd for hvordan det høres ut når det kommer fra munnen din. At du liksom ikke skal høres helt oppriktig ut.

Kanskje du kan hviske det en gang dere er veldig nære? Eller du kan skrive det på en liten lapp og legge på puta før du går i dusjen, eller på dorullen eller et annet sted typen din finner det.

Men for å være ærlig, det er vel ikke ordene som betyr noe, men snarere hvor mye kjærlighet og hengivenhet du greier å vise (handlinger)

Jeg har været sammen med kjæresten min et halvt år og har enda ikke uttalt noe sterkere enn "jeg er så glad i deg". Og det er rett og slett fordi ordet elske er det sterkeste vi har i norsk språk for å uttrykke kjærlighet og dermed et ord jeg føler man ikke skal bruke i tide og utide. Man må mene det, og når man gjør det greier man kanskje å si det også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... jeg kjenner meg igjen der ja. før når jeg var sammen med en gutt sa han alltid jeg elsker deg, men det var rett og slett slik at jeg ikke klarte å si det til han. kanskje det var fordi han ikke var den rette.

nå er jeg sammen med en annen som jeg er så utrolig glad i. følte meg klar for han med en gang og vi sier ofte til hverandre at vi elsker hverandre.har alderig tørt og si det til noen andre enn han.

så kanskje det er det sammen med deg, at han ikke er den rette... kanskje...kanskje ikke.

lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er ikke så viktig hvilke ord og setninger du bruker overfor kjæresten din. Kroppsspråket er mye viktigere. Og da er det lurest å være mest seg selv.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...