~MissB~ Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Etter å hasovet ett par timer inatt våknet jeg med smerter i den ene underarmen. Det var ikke intense sterke smerter, men det var indre smerter som gikk gjennom hele underarmen. Jeg lurer på om dette kan være en begynnelse på senebetendelse. Jeg har aldri hatt dette, så jeg vet ikke hvordandet utarter seg eller hvilke symptomer man har. Jeg lå i ett par timer uten å få sove på grunn av smertene, og måtte til slutt stå opp og forsøke med smertestillende. jeg tok ett par paracet, og etter en halvtimes tid virket disse og jeg sovnet igjen. men erter ca 4 timer med søvn var det på'n igjen. Jeg liker ikke noe særlig å bruke smertestillende, og gjør det kun under menstruasjon, og jeg kan ikke gå å putte i meg pille hver 4. time. Jeg merker det er en konstant smerte, den blir ikke verre om jeg gjør ting med armen, men jeg føler meg svakere i armen, og syns det er vanskelig å bruke den så mye. Kan det være senebetenselse, eller er det bare noe forbigående? MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7989-senebetendelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Til MissB Det du beskriver kan være senebetennelse. En slik betennelse kommer gjerne etter uvant trening, overanstrengelser eller mye statisk jobbing. En annen mulighet er at du kan ha ligget galt og nærmest fått armen i beknip. Hvis armen ikke er rød, hoven eller varm er det lite trolig at du har noen annen form for infeksjon. Du bør etter min mening kunne bruke Paracet eller Ibux 1-2 dager og se an det hele, men hvis det bare blir verre må du søke lege. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7989-senebetendelse/#findComment-38533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.