Gjest mambogirl Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 I 3 dager har jeg hatt verk i høyre fot. Det starter i hofta og går helt ned til leggen. jeg merker ingenting på morgenen når jeg står opp, men etter en liten stund så begynner det å verke igjen.Selv om jeg setter meg ned for å slappe av, forsvinner det ikke. Jeg fødte et barn for ett år siden ( jeg er 28 år), og slet med bekkenløsning før fødselen. Synes verken i hofta minner litt om plagene jeg hadde ved bekkenløsningen.Hvis jeg har for mye tyngde på høyre foten kjennes det av og til som om foten svikter og jeg vil falle hvis jeg ikke støtter meg til noe. Jeg klarer å gå ordentlig på foten,men denne verkingen gjør vondt! Har en jobb som innebærer mye gåing og ståing itillegg til at jeg har to små barn, så det blir liten tid til hvile... Ut fra disse opplysningene, doktor, har du en anelse hva som er galt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7990-verk-i-foten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Til mambogirl Utifra det du nevner av symptomer synes jeg dette minner om muskulære smerter, eventuelt en sene/muskelbetennelse. Du har såvidt jeg kan skjønne ikke rene ischias-smerter, de pleier nemlig ikke å gi fred om natta. Jobb med mye gåing og tråkking samt bæring etc av små barn og tidligere bekkenplager gjør nok ikke saken noe bedre. Du bør kunne forsøke med noe smertestillende og "betennelsesdempende" i første omgang av type Paracet, Dispril eller Ibux. Forsøke også gjerne med noen tøyningsøvelser. Hvis dette ikke gir bedring bør legen din ta en nøyere undersøkelse av problemet. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7990-verk-i-foten/#findComment-38528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.