celina margrethe Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg er en jente på 33år som har hatt en tatovering på ca 10 cm i størrelse på høyre skulder. Tatoveringen har jeg hatt i ca 5 år,men for ca 2-3 uker siden begynte den og klø og gradvis begynte den og hovne opp. Nå synes jeg det rett og slett begynner og bli ubehagelig, den klør og jeg har fått på en måte forhøyninger på enkelte plasser i tatoveringen.Ligner litt på elveblest. Hva kan dette være? Er det farlig og bør jeg oppsøke lege?Det som jeg synes er merkeligst er at jeg eventuelt får en reaksjon etter så lang tid.Går det ann og fjerne tatovering og hva koster det? Hadde vært fint og få et positivt og snar tilbakemeldning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 At du oppsøker lege, synes jeg er naturlig i en slik situasjon. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-417934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Kjære celina margrethe Det er fullt mulig å begynne å reagere på tatovering etter lang tid. Det er neppe farlig, men kan selvfølgelig være svært ubehagelig. Reaksjonen kommer sannsynligvis på fargestoffene som er brukt i tatoveringen - sannsynligvis er det en toksisk reaksjon og ikke allergisk. Uansett er det grunn til å få tatoveringen fjernet når den begynner å gi symptomer. For å få fjernet en tatovering må du gå til en plastisk kirurg. Jeg vet ikke akkurat hva det koster, men du må regne med at det er kostbart - et inngrep hos plastisk kirurg vil uansett være kostbart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-419839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei... Gå til en tattoovør (med erfaring) og hør med ham/henne...Hvilken by bor du i? (har jobbet som tattoovør i 8 år nå,og kan kanskje anbefale deg en dyktig tattoovør der du bor). Leger har ofte ikke peiling på tattoovering.De konkluderer ofte feil ang. allergi og andre plager ved tattoovering. Det beste for deg vil være å oppsøke en tattoovør som kan kjenne igjen symptomene... Og,må den fjernes,så trengs ikke hudtransplantasjon....Laser teknologien har endelig kommet langt,og den kan fjernes med laser....Men dette er dyrt,og ofte vil man få et arr likt til tattooveringen. Ofte er det litt mye farge under huden man reagerer på. Svette slipper ikke igjennom p.g.a. et tett lag med farge.Jeg opplever ofte at jeg kan kjenne tattooveringene mine på huden når jeg stryker over dem.Særlig i enten stressede situasjoner,eller når jeg er varm. Også om jeg reagerer på noe annet,f.ex.mat el.l. Dette er ikke farlig,og hevelsen går alltid ned igjen. Det kan også klø i slike faser. I tattooveringen din....Har du farger i den,eller helt sort? Og hvor er den plassert? Ved ren sort tattoovering,så skal man ikke reagere på selve blekket med en allergisk reaksjon.Har ihvertfall aldri vært borte i det,og heller aldri møtt andre tattoovører som har hørt om det. Farger derimot,spesielt rødt og blått,kan man reagere på. ( Har reagert selv på en mørk rød vi hadde før. Utslaget ble litt skallende hud over den og ørsmå klumper i overflaten.) Det som ofte hjelper når en har enten en allergisk reaksjon eller der er for mye blekk under huden,er å gå over (re-tattoovere) motivet med destillert vann... Dette trekker ut en del av fargen,og hjelper raskt på hevelser...Det hjalp på min allergiske reaksjon. Jeg ville først prøvd å behandle den med vann.Dette er mye billigere enn laser behandling og du kan beholde tattooveringen din som du sikkert er glad i Lykke til... PS. Jeg holder til i Bergen,og vil med glede hjelpe deg dersom du bor i nærheten. hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-428238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei... Gå til en tattoovør (med erfaring) og hør med ham/henne...Hvilken by bor du i? (har jobbet som tattoovør i 8 år nå,og kan kanskje anbefale deg en dyktig tattoovør der du bor). Leger har ofte ikke peiling på tattoovering.De konkluderer ofte feil ang. allergi og andre plager ved tattoovering. Det beste for deg vil være å oppsøke en tattoovør som kan kjenne igjen symptomene... Og,må den fjernes,så trengs ikke hudtransplantasjon....Laser teknologien har endelig kommet langt,og den kan fjernes med laser....Men dette er dyrt,og ofte vil man få et arr likt til tattooveringen. Ofte er det litt mye farge under huden man reagerer på. Svette slipper ikke igjennom p.g.a. et tett lag med farge.Jeg opplever ofte at jeg kan kjenne tattooveringene mine på huden når jeg stryker over dem.Særlig i enten stressede situasjoner,eller når jeg er varm. Også om jeg reagerer på noe annet,f.ex.mat el.l. Dette er ikke farlig,og hevelsen går alltid ned igjen. Det kan også klø i slike faser. I tattooveringen din....Har du farger i den,eller helt sort? Og hvor er den plassert? Ved ren sort tattoovering,så skal man ikke reagere på selve blekket med en allergisk reaksjon.Har ihvertfall aldri vært borte i det,og heller aldri møtt andre tattoovører som har hørt om det. Farger derimot,spesielt rødt og blått,kan man reagere på. ( Har reagert selv på en mørk rød vi hadde før. Utslaget ble litt skallende hud over den og ørsmå klumper i overflaten.) Det som ofte hjelper når en har enten en allergisk reaksjon eller der er for mye blekk under huden,er å gå over (re-tattoovere) motivet med destillert vann... Dette trekker ut en del av fargen,og hjelper raskt på hevelser...Det hjalp på min allergiske reaksjon. Jeg ville først prøvd å behandle den med vann.Dette er mye billigere enn laser behandling og du kan beholde tattooveringen din som du sikkert er glad i Lykke til... PS. Jeg holder til i Bergen,og vil med glede hjelpe deg dersom du bor i nærheten. hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-429621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei... Gå til en tattoovør (med erfaring) og hør med ham/henne...Hvilken by bor du i? (har jobbet som tattoovør i 8 år nå,og kan kanskje anbefale deg en dyktig tattoovør der du bor). Leger har ofte ikke peiling på tattoovering.De konkluderer ofte feil ang. allergi og andre plager ved tattoovering. Det beste for deg vil være å oppsøke en tattoovør som kan kjenne igjen symptomene... Og,må den fjernes,så trengs ikke hudtransplantasjon....Laser teknologien har endelig kommet langt,og den kan fjernes med laser....Men dette er dyrt,og ofte vil man få et arr likt til tattooveringen. Ofte er det litt mye farge under huden man reagerer på. Svette slipper ikke igjennom p.g.a. et tett lag med farge.Jeg opplever ofte at jeg kan kjenne tattooveringene mine på huden når jeg stryker over dem.Særlig i enten stressede situasjoner,eller når jeg er varm. Også om jeg reagerer på noe annet,f.ex.mat el.l. Dette er ikke farlig,og hevelsen går alltid ned igjen. Det kan også klø i slike faser. I tattooveringen din....Har du farger i den,eller helt sort? Og hvor er den plassert? Ved ren sort tattoovering,så skal man ikke reagere på selve blekket med en allergisk reaksjon.Har ihvertfall aldri vært borte i det,og heller aldri møtt andre tattoovører som har hørt om det. Farger derimot,spesielt rødt og blått,kan man reagere på. ( Har reagert selv på en mørk rød vi hadde før. Utslaget ble litt skallende hud over den og ørsmå klumper i overflaten.) Det som ofte hjelper når en har enten en allergisk reaksjon eller der er for mye blekk under huden,er å gå over (re-tattoovere) motivet med destillert vann... Dette trekker ut en del av fargen,og hjelper raskt på hevelser...Det hjalp på min allergiske reaksjon. Jeg ville først prøvd å behandle den med vann.Dette er mye billigere enn laser behandling og du kan beholde tattooveringen din som du sikkert er glad i Lykke til... PS. Jeg holder til i Bergen,og vil med glede hjelpe deg dersom du bor i nærheten. hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-431004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei... Gå til en tattoovør (med erfaring) og hør med ham/henne...Hvilken by bor du i? (har jobbet som tattoovør i 8 år nå,og kan kanskje anbefale deg en dyktig tattoovør der du bor). Leger har ofte ikke peiling på tattoovering.De konkluderer ofte feil ang. allergi og andre plager ved tattoovering. Det beste for deg vil være å oppsøke en tattoovør som kan kjenne igjen symptomene... Og,må den fjernes,så trengs ikke hudtransplantasjon....Laser teknologien har endelig kommet langt,og den kan fjernes med laser....Men dette er dyrt,og ofte vil man få et arr likt til tattooveringen. Ofte er det litt mye farge under huden man reagerer på. Svette slipper ikke igjennom p.g.a. et tett lag med farge.Jeg opplever ofte at jeg kan kjenne tattooveringene mine på huden når jeg stryker over dem.Særlig i enten stressede situasjoner,eller når jeg er varm. Også om jeg reagerer på noe annet,f.ex.mat el.l. Dette er ikke farlig,og hevelsen går alltid ned igjen. Det kan også klø i slike faser. I tattooveringen din....Har du farger i den,eller helt sort? Og hvor er den plassert? Ved ren sort tattoovering,så skal man ikke reagere på selve blekket med en allergisk reaksjon.Har ihvertfall aldri vært borte i det,og heller aldri møtt andre tattoovører som har hørt om det. Farger derimot,spesielt rødt og blått,kan man reagere på. ( Har reagert selv på en mørk rød vi hadde før. Utslaget ble litt skallende hud over den og ørsmå klumper i overflaten.) Det som ofte hjelper når en har enten en allergisk reaksjon eller der er for mye blekk under huden,er å gå over (re-tattoovere) motivet med destillert vann... Dette trekker ut en del av fargen,og hjelper raskt på hevelser...Det hjalp på min allergiske reaksjon. Jeg ville først prøvd å behandle den med vann.Dette er mye billigere enn laser behandling og du kan beholde tattooveringen din som du sikkert er glad i Lykke til... PS. Jeg holder til i Bergen,og vil med glede hjelpe deg dersom du bor i nærheten. hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-432387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 At du oppsøker lege, synes jeg er naturlig i en slik situasjon. Lykke til! Som sagt,oppsøk først og fremst en tattoovør.De har større erfaring på dette området og vet best. Gå dit gjerne itillegg til en lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-428241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 At du oppsøker lege, synes jeg er naturlig i en slik situasjon. Lykke til! Som sagt,oppsøk først og fremst en tattoovør.De har større erfaring på dette området og vet best. Gå dit gjerne itillegg til en lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-429624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 At du oppsøker lege, synes jeg er naturlig i en slik situasjon. Lykke til! Som sagt,oppsøk først og fremst en tattoovør.De har større erfaring på dette området og vet best. Gå dit gjerne itillegg til en lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-431007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 At du oppsøker lege, synes jeg er naturlig i en slik situasjon. Lykke til! Som sagt,oppsøk først og fremst en tattoovør.De har større erfaring på dette området og vet best. Gå dit gjerne itillegg til en lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/79923-tatovering/#findComment-432390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.