Gå til innhold

Orgasme og graviditet


leana

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har desverre aldri opplevd orgasme som følge av stimulering av klitoris. Isteden opplever jeg av hvis samboeren min trykker på riktig plass(sikkert g-punkt?)så fosser det masse væske ut av vagina.Er dette en type orgasme? Det er iallefall ganske deilig...

Uansett, hvordan virker dette"fossefallet" på eggløsningen?

Og er det bra å ha det sånn når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Du har sannsynligvis opplevd en skjedeorgasme. At det flommer væske ut av skjeden betyr ikke noe for graviditeten. Er det en meget sterk orgasme vil ofte også livmoren delta i sammentrekningene i underlivet. Er svangerskapet kommet svært kort kan det en sjelden gang hende at fosteret blir støtt ut, dvs. en såkalt spontan abort.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vite av MIN lege at en orgasme ikke er til skade under graviditet, men at den KAN sette i gang en fødsel som nermer seg. (I slutten av et svangerskap mente jeg.)

Ingen grunn til bekymring, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sannsynligvis opplevd en skjedeorgasme. At det flommer væske ut av skjeden betyr ikke noe for graviditeten. Er det en meget sterk orgasme vil ofte også livmoren delta i sammentrekningene i underlivet. Er svangerskapet kommet svært kort kan det en sjelden gang hende at fosteret blir støtt ut, dvs. en såkalt spontan abort.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Jeg har lest at en abort som inntreffer like etter et samleie, hadde inntruffet uansett. På den annen side vet jeg at sex fremkaller kynnere (som jeg har vært svært plaget av i to svangerskap). Men jeg har aldri sett på dette som farlig, selv ikke tidlig i svangerskapene (har hatt kynnere da også)...

Men jeg er selvsagt ikke ekspert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Jeg har lest at en abort som inntreffer like etter et samleie, hadde inntruffet uansett. På den annen side vet jeg at sex fremkaller kynnere (som jeg har vært svært plaget av i to svangerskap). Men jeg har aldri sett på dette som farlig, selv ikke tidlig i svangerskapene (har hatt kynnere da også)...

Men jeg er selvsagt ikke ekspert da.

Det kan godt være tilfelle at aborten hadde kommet uansett. Dette er ting som er meget usikre. Vi vet at meget tidlige spontanaborter, hvor kvinnen ofte ikke engang vet at hun er gravid, er vanlige. Kanskje halvparten av alle påbegynte svangerskap ender i slike tidligere aborter.

Jeg pleier å si at Naturen, eller for den saks skyld Gud, er den største abortør av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være tilfelle at aborten hadde kommet uansett. Dette er ting som er meget usikre. Vi vet at meget tidlige spontanaborter, hvor kvinnen ofte ikke engang vet at hun er gravid, er vanlige. Kanskje halvparten av alle påbegynte svangerskap ender i slike tidligere aborter.

Jeg pleier å si at Naturen, eller for den saks skyld Gud, er den største abortør av alle.

Dette har jeg også lest. At ca halvparten av alle førstegangsgravide mister barnet sitt, da som regel i løpet av de første tolv ukene.

Jeg har og lest en del om at kvinner gjerne mister sitt barn FØR de overhodet vet de er gravide, men at det da kommer av at barnet ikke er levedyktig, for hjerneskadet, el.l, og at orgasmen IKKE har NOEN SOM HELST innvirkning på aborten, men at fosteret hadde blitt støtt ut unansett pga dens dårlige levedyktighet.

Stemmer dette?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...