Gå til innhold

Pc-utslett

Anbefalte innlegg

audun1365380406

Min sønn får sporadisk eksem i ansiktet, diagnoisert av hudlege. Utslettet viser seg særig under øynene og i tinningen. Det blir rødt og hissig, men klør ikke. Han har brukt hydrocorison etter hudlegens anbefaling, men med liten effekt. Han mistenker det har med PCen å gjøre. Hva vet dere om PC og eksem? Eller har dere andre mulige forklaringer?

Audun Korsvold

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80022-pc-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

PC'en får skylda for mye, jeg har hørt om mange tilfeller med hudproblemer på grunn av skjermen, men det er sjelden det stemmer. Ofte kan det være psoriasis som slår ut ved stress, og stresse gjør de foran PC'en. Lufta på arbeidsplasser er ofte for tørr p g a luftkjølingen som fjerner fuktigheten i lufta. For lite væskeinntak er også vanlig, dette på grunn av at folk glemmer å drikke på grunn av stress. Dropp kaffen og drikk vann. Et forsøk jeg var med på med vanddrikking viste at mange ble kvitt småplager i massevis på bare en uke. Vi drakk ca 1,5-2 l vann pr dag etter en klokke som sa pling og vi skulle drikke 2 dl vann i timen. Det ble litt kø på do men.. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80022-pc-utslett/#findComment-433531
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...