Gå til innhold

brystsmerter

Anbefalte innlegg

Sist fredag haade jeg en litt ubehagelig opplevelse. Ved lunsjtiden begynte jeg å få vondt i brystet, jeg ble veldig kvalm, uvel og tungpusten. Brystsmertene vedvarte utover ettermiddagen, så jeg dro hjem. Jeg la meg til sengs, men det hjalp ikke. Først da jeg tok to tabletter med paracetamol, ble jeg bedre. Det var da ved ni-tiden på kvelden.

Jeg er litt urolig for hjertesykdommer. Vi har fått påvist en genfeil i familien som forårsaker at blodet levrer seg. mine to brødre har hatt blodpropp/hjerteinfarkt før de var førti. Min far hadde sitt første hjerteinfarkt da han var 36 år. Jeg bor i sør afrika og har en del reising i jobben (24 reisedager ut av de neste 30 dagene med en del møtevirksomhet/middager etc) hva bør jeg gjøre for få sjekket om det var hjertet som forårsaket den ubehagelige opplevelsen sist fredag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80049-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Lekven.

Jeg mangler endel opplysninger, bl.a. kjønn, alder, tidligere sykdommer, etc.

Imidlertid er den episoden du opplevet sist fredag såpass alarmerende at du ganske raskt (helst omgående) bør oppsøke lege for å få det nærmere undersøkt. I første rekke med et EKG, endel blodprøver, og en skikkelig klinisk vurdering. Det kan ikke utelukkes at du hadde en akutt hjerteepisode, men det er nødvenig at du raskt får det undersøkt, med henblikk på eventuell indikasjon for behandling og videre oppfølgning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80049-brystsmerter/#findComment-422393
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...