Gå til innhold

"men så enkelt var det ikke!"


bermel

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle gratulasjoner etter at jeg(VI) meldte om to blå på onsdag!

Jeg teste igjen torsdag, og det var enda sterkere blått.Det er vel heller unødvendig å fortelle at jeg var utrolig glad da jeg ringte St. Olavs for å meddele nyheten.

Jeg ble møtt, som alltid ved henvendelser dit, på en veldig hyggelig måte. MEN, da jeg fortalte om blødningene og magesmertene jeg har hatt, ble jeg bedt om å teste på nytt om en uke. Testene kunne være falskt positive viss et egg hadde vært i kontakt med en slimhinne. Som dere skjønner, det er ny ventetid! Er det noen som har vært borti noe liknende?

Hilsen en fortsatt ventende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg er helt oppdatert på omfang og mengde på de blødningene og magesmertene du har hatt, tolker jeg det du skriver slik:

Du har testet positivt to ganger, og ut fra at strekene var sterkere andre gangen, er det sannsynlig at hcg-nivået har steget mellom første og andre test. Det i seg selv er en positiv indikasjon. Det at du har hatt smerter og blødninger kan være et tegn på at noe er galt, men trenger ikke å være det. Det er mange som har hatt begge deler, og gått videre med helt normale svangerskap.

Det sykepleieren på RiT antagelig vil ha avkreftet, er at et befruktet egg så vidt har festet seg, for så å "slippe taket" igjen. I sånne situasjoner vil kroppen ha begynt å produsere hcg, slik at gravitestene blir positive, men det vil likevel ende med en veldig tidlig abort. Dette er ikke uvanlig (enkelte leger vil ha det til at det skjer med over halvparten av alle befruktede egg - men det skjer så tidlig at kvinnen ikke merker det annet enn som en litt forsinket mens)

Måten å finne ut av dette på, er å måle om hcg-nivået stiger eller synker. Stiger det normalt - om lag dobling annenhver dag - er alt normalt. Dersom hcg-nivået synker, tyder det på en spontanabort.

Du kan få målt dette ved blodprøver enten på sykehuset eller på fastlegens kontor. Du bør ta blodprøver med to dagers mellomrom. Blodprøvene vil gi deg et mye mer eksakt svar enn en ny gravitest om en uke.

Personlig tror jeg dette går bra, bermel - det at testen var sterkere andre gang tyder jo på det. Men om du vil være sikker bør du be om å få tatt de blodprøvene. Lykke til - jeg holder tomlene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...